یک بررسی جدید نشان می‌دهد حفاظت از چشم‌ها هنگامی که با استفاده از ماسک و فاصله‌گیری جسمی همراه شود، می‌تواند در افراد در معرض خطر در برابر ویروس کرونا را بیشتر محافظت کند.

eye protection

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از وب‌ام‌دی حفاظت از چشم‌ها که شامل عینک‌های محافظ و حفاظ‌ها یا شیلدهای صورت است می‌تواند جلو و کناره‌های صورت را بپوشانند.

این گروه پژوهشی بین‌المللی با حمایت سازمان جهانی بهداشت به تجزیه‌وتحلیل ۴۴ برررسی در ۲۶ کشور و شش قاره از ماه مارس تا ماه مه ۲۰۲۰ پرداختند و نتایج کارشان را در ژورنال لنست منتشر کرده‌اند.

به گفته این پژوهشگران فاصله‌گیری جسمی بزرگترین نقش را در کاهش انتشار کووید-۱۹ دارد و محافظت از چشم‌ها می‌تواند خطر عفونت را از ۶ تا ۱۶ درصد کاهش دهد.

به گفته این پژوهشگران حفاظت از چشم ممکن است سودمندی‌های اضافی از لحاظ پیشگیری از انتشار ویروس کرونا داشته باشد.

این گروه پژوهشی همچنین توصیه می‌کند اقدامات دیگری مانند شستن دست‌ها و رعایت بهداشت شخصی برای کند کردن انتشار ویروس کرونا انجام شود. به گفته این پژوهشگران افراد باید همچنین از لمس کردن چشم‌ها، بینی و دهانشان خودداری کنند.

تا به حال سازمان‌های بهداشتی دستورالعملی برای محافظت از چشم‌ها در برابر ویروس کرونا منتشر نکرده‌اند. البته مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا در مناطق با شیوع بالای ویروس کرونا  به کارکنان مراقبت بهداشتی توصیه می‌کنند در محیط‌های بیمارستانی از چشم‌ها، ببینی و دهانشان در برابر پاشیده شدن ترشحات تنفسی محافظت کنند.

کارشناسان می‌گویند محافظت از چشم‌ها ممکن است برای افرادی که دچار بیماری زمینه‌ای هستند و به علت کارشان با شمار زیادی از افراد سروکار دارند مثلا کارکنان خواروبارفروشی‌ها سودمند باشد.

قبلا انجمن متخصصان چشم آمریکا اعلام کرده بود که عینک طبی یا آفتابی می‌تواند از چشم‌ها در برابر قطرک‌های تنفسی پاشیده شده محافظت کند. این انجمن همچنین گفته بود که افرادی که لنزهای تماسی به چشم می‌زنند به خصوص در صورتی که چشم‌هایشان تحریک شده باشد، با احتمال بیشتری ممکن است به چشم‌هایشان دست بزنند.

البته به گفته این انجمن عینک معمولی به طور صد در صد نمی‌تواند باعث محافظت از چشم‌ها شود، چرا که ویروس ممکن است از بالا، پایین یا کناره‌های عینک به چشم‌ها برسد.

کد خبر 519974

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha