یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
۰ نفر

برند مایکل جردن اعلام کرد برای مبارزه با ن‍ژادپرستی صدمیلیون دلار به مدت ده سال اختصاص خواهد داد.

مايكل جردن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسنشالی اسپورتز، با کشته شدن جرج فلوید، جنبشی در کشورهای مدرن غربی در مقابل نژاد پرستی به راه افتاده و افراد مشهور زیادی در این رابطه ابراز همراهی و همدردی کرده اند.

مایکل جردن دلیل تخصیص صدمیلیون دلار کمک به مبارزه با نژادپرستی را پایان دادن به تبعیض عنوان کرد.

ام جی به تایید NBA، بی تردید یکی از سه بازیکن برتر بسکتبال جهان است. او برنده شش دوره جایزه اتحادیه بسکتبال و کارآفرینی مطرح در آمریکاست.

چند روز بعد از کشته شدن "جورج فلوید"، جردن در مصاحبه ای اعلام کرد زمان آن رسیده است که تغییر ایجاد شود. جامعه از مواجهه با مسائلی که صدها سال است وجود دارد خسته شده اند.

جردن گفت: "ما با نژادپرستی روبرو  هستیم در حالیکه در بعضی محافل تا حدودی پذیرفته شده است؛ ما باید در سنین کودکی متوجه شویم (که این موضوع قابل تحمل نیست)؛ آموزش نقشی مهم در این زمینه دارد".

به عقیده رئیس باشگاه شارلوت هارنتز، اهدای پول تنها راه نیست، هدف این هست که هر فرد نگاهی به خود داشته باشد تا آغاز یک تغییر مهم رقم بخورد.

تاریکی و زشتی عقاید نژادپرستانه در جوامع مدرن و آزاد امروزه بیش از هر زمان دیگری در غرب تقبیح می‌شود.

جنبش "زندگی سیاهان اهمیت دارد" به صورت خودجوش و بعد از کشته شدن یک شهروند سیاه پوست به نام جورج فلوید از ایالت مینیاپولیس آمریکا، در این کشور آغاز شد و با همراهی مردم سایر کشورها ادامه پیدا کرد.

کد خبر 519853
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha