همشهری آنلاین: احمدی‌نژاد بحران شدید مواد غذایی در دنیا را به خاطر مدیریت فاسد بر جهان دانست و گفت: قدرت‌های زورگو نیازهای اولیه کشورهای فقیر را احتکار کرده‌اند.

به گزارش فارس، محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور اسلامی ایران صبح روز پنجشنبه 26 اردیبهشت با علما، روحانیون و طلاب استان گلستان دیدار کرد.

وی بحران شدید مواد غذایی در دنیا را به خاطر مدیریت فاسد بر جهان دانست و گفت: قدرت‌های زورگو نیازهای اولیه کشورهای فقیر را احتکار کرده‌اند و اجازه نمی‌دهند این کشورها از آن استفاده کنند. در چنین شرایطی آیا نباید در دنیا حاکمی باشد که از اشتباهات آنان جلوگیری کند.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه گلستان بودن یک منطقه، به مردم و علمای آن بستگی دارد، گفت: شاید شهرهایی وجود داشته باشد که از همه امکانات برخوردار باشند اما این فقط آبادانی ظاهری است، آبادانی یک منطقه زمانی ارزش دارد که در خدمت آبادانی معنوی باشد و استان گلستان از این نظر نمونه است.

وی اضافه کرد: این استان در هر جایی که مسأله خدایی و عدالت‌خواهی مطرح بوده همواره جلوتر از همه حرکت کرده‌ است.

رئیس‌جمهوری با تأکید بر تلاش‌های دولت برای آبادانی هر چه بیشتر استان گلستان، ابراز امیدواری کرد این استان به لحاظ پیشرفت‌های مادی نیز به سرعت جایگاه شایسته‌ای در کشور پیدا کند.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: باید تلاش کنیم در کنار یکدیگر مشکلات را به حداقل برسانیم و امیدوارم بحران‌هایی که در دنیا ایجاد شده ملت ایران با همدلی و ایمان، به سلامت از آن عبور کند.

او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که انسان تجلی اسماء الهی است، اظهار داشت: اگر انسان خلق نمی‌شد در جهان ظرفی برای معرفی خدا وجود نداشت.

رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه استعدادهای انسان نامحدود است، گفت: با همه پیشرفت‌هایی که در عرصه‌های گوناگون اتفاق افتاده است، هنوز ذره‌ای از استعدادهای انسان شکوفا شده است.

احمدی‌نژاد عوامل شکوفایی استعدادهای انسان را مورد اشاره قرار داد و گفت: عامل اول در این شکوفایی در ارتباط بین خود انسان‌ها اتفاق می‌افتد؛ اگر هیچ رابطه‌ای بین انسان‌ها برقرار نبود، خصلت‌هایی چون شجاعت، خلاقیت، محبت، عشق، از خودگذشتگی و صبر شکوفا نمی‌شد و کسانی که خیال می‌کنند با گوشه‌نشینی می‌توانند به مراتبی برسند در اشتباه هستند.

رئیس‌جمهور شرایط اجتماعی و حاکمیت را عامل دوم شکوفایی استعدادهای انسان برشمرد و خاطر نشان کرد: این شرایط دو روی یک سکه و مکمل هم هستند و این شرایط، بستر مناسبی برای شکوفایی انسان است.

احمدی‌نژاد تأکید کرد: در جامعه‌ای که عدالت و ارزش‌های الهی جاری نباشد و روابط بر اساس برادری و تقوا استوار نشده باشد، استعدادهای انسان‌ به گونه دیگر شکوفا می‌شود.

وی اضافه کرد: در حکومت جباران، روابط براساس کینه و بدبینی استوار است و اینگونه روابط، ریشه همه استعدادهای الهی را در وجود انسان می‌خشکاند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه همه پیامبران الهی وعده داده‌اند که روزی در زمین حاکمیت انسان کامل برپا خواهد شد، اظهار داشت: استعداد انسان برای اینکه متجلی شود باید تحت حاکمیت انسان کامل قرار گیرد و این همان مسأله‌ای است که انبیاء وعده آن را داده‌اند.

رئیس‌جمهور عظمت و ماندگاری جمهوری اسلامی و بیداری و امیدی که در دنیا ایجاد کرده است را بخاطر اتصال این نظام به انسان کامل دانست و تصریح کرد: اگر اتصال جمهوری اسلامی ایران به انسان کامل وجود نداشت، امکان نداشت که ملت ایران در برابر قدرت‌های فاسد و خشن ایستادگی کند و حتی بتواند آنها را منکوب کند.

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: تلاش برای تحقق حاکمیت انسان کامل، بهترین کاری است که انسان می‌تواند انجام دهد.

رئیس‌جمهور قرار گرفتن سرنوشت جهان در اختیار ذریه پیامبر گرامی اسلام را موجب شرف و عزت مسلمانان دانست و گفت: اعتقاد به چنین باوری در بین مسلمانان، القاء دشمنان مبنی بر اختلاف بین شیعه و سنی را خنثی کرده است.

وی تأکید کرد: هیچ محوری برای ایجاد آرامش و امنیت خاطر و نیز وحدت بین ملت‌ها، جز موعود و انسان کامل وجود ندارد و خداوند چنین مقرر کرده است.

کد خبر 51971

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز