دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
۰ نفر

ویروس کرونا همچنان در کشورها در سراسر جهان درحال انتشار است، اما یک کشور می‌تواند بگوید عملا کرونا را ریشه‌کن کرده است.

New Zealand

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اینسایدر وزارت بهداشت نیوزیلند در بیانیه‌ای در روز دوشنبه ۱۹ خرد اعلام کرد هیچ مورد جدید یا فعال عفونت با ویروس کرونا در این کشور وجود ندارد.

بر اساس بیانیه این وزارت ۱۷ روز از هنگامی که آخرین مورد جدید عفونت با ویروس کرونا در این کشور گزارش شد، می‌گذرد.

بر اساس این بیانیه از روز دوشنبه در نیوزیلند هیچکس مراقبت بیمارستانی برای کووید-۱۹ دریافت نمی‌کند.

اشلی بلومفیلد، مدیر کل بهداشت نیوزیلند در این بیانیه اعلام کرد: «نداشتن مورد فعال کرونا از ۲۸ فوریه (۹ اسفند) تا کنون یقینا نقطه شاخصی در پیکار ما با این ویروس است. اما همانطور که قبلا گفته‌ایم هشیاری درباره کووید-۱۹ همچنان وظیفه‌ای اساسی باقی خواهد ماند.»

نیوزیلند تا به حال فقط ۱۱۵۴ مورد تاییدشده بیماری کووید-۱۹ و ۲۲ مورد مرگ ناشی از آن گزارش کرده است. شمار افراد بهبودیافته از بیمار نیز در این کشور هم اکنون ۱۴۸۲ مورد است.

نیوزیلند نسبت به سایر کشورها توانست آسانتر از شیوع کووید-۱۹ خلاص شود، چرا که از از همان ابتدای همه‌گیری جهانی سیاست‌های بهداشت عمومی سختگیرانه‌ای را برای مقابله با آن به اجرا درآورد.

نیوزیلند از ۳ فوریه (۱۴ بهمن) با وجودی هنوز مورد شناخته‌شده‌ای از بیماری در این کشور وجود نداشت، محدودیت‌های مسافرتی را به اجرا گذاشت و در همان حدود مدارس را هم تعطیل کرد. قرنطینه عمومی هم مدت کوتاهی بعد اعمال اشد.

نیوزیلند تا پایان آوریل (اوائل اردیبهشت) انتشار ویروس در سطح جامعه را برطرف کرد. یک ماه بعد از آن دیگر شمار موارد جدید بیماری به صفر رسید.

این کشور همچنین به سرعت شروع به انجام گسترده آزمایش کرونا کرد و ردیابی تماس را در اولویت قرار دارد، یعنی دو اقدامی که اساس اقدامات بهداشت عمومی در مقابله با شیوع بیماری‌های واگیر است.

کد خبر 519536

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    0 0
    سلام. مورچه چیه که کَلّه پاچش بخواد چی باشه! خدانگهدار!