مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
۰ نفر

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان گفت: در سال ۹۸ بیش از ۴۲۳ عنوان کتاب بررسی و برای ۳۸۵ عنوان آن مجوز قبل از چاپ صادر شد که اغلب در حوزه ادبی بوده است.

کتابفروشی در تبریز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدجواد حسین‌زاده افزود: با احتساب مجوزهای چاپ قبل از سال ۹۸ که اعلام وصول شده است، ۴۵۴ عنوان کتاب به تیراژ ۴۹۰ هزار و ۵۲۵ توسط ناشران محلی به مرحله نشر رسید.

وی بیان کرد: به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی صنعت نشر و همچنین گرانی کاغذ در سال ۹۸ عنوان‌های چاپی کاهش یافته است. 

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان گفت: از ابتدای سال ۹۹ نیز تاکنون برای بیش از ۵۸ عنوان کتاب با تیراژ ۷۴ هزار، درخواست اعلام وصول دریافت و مورد بررسی قرار گرفته‌ است.

وی تصریح کرد: مجوز این تعداد کتاب با برگزاری ۱۲ جلسه کارگروه نظارت بر نشر کتاب استان و کمیته های تخصصی در حوزه های دینی، پزشکی، ادبیات، تاریخ و جغرافیا، علوم اجتماعی و کودک و نوجوان و علوم پایه صادر شده است.

حسین‌زاده ادامه داد: از ابتدای راه‌اندازی سامانه جامع صدور مجوز قبل از چاپ کتاب تاکنون بیش از ۱۸۲ اثر در سامانه ثبت شده است که برای ۱۳۰ اثر مجوز قبل از چاپ صادر و برای ۱۴ عنوان کتاب نیز اعلام وصول صادر شده است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان گفت: ۶۷ ناشر فعال در استان وجود دارد که ۱۶ نفر از آنها زن و بقیه مرد هستند و ۱۴ ناشر در شهرستان‌ها و بقیه در کرمان هستند و تعداد مؤلفان استان ۲۰۱ نفر شامل ۷۸ زن و ۱۲۳ مرد است.

کد خبر 519408

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha