مسئول آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سردشت گفت: غواصان این آتش‌نشانی با اقدام به موقع خود توانستند جان یک کودک ۱۰ ساله از اهالی سلماس را در آبشار شلماش از مرگ حتمی نجات دهند.  

آبشار سلماس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ارسلان پناهی، مسئول آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سردشت در استان آذربایجان‌غربی، شنبه ۱۷ خرداد در گفت ‌و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این کودک که به همراه خانواده خود برای گردش به این آبشار آمده بود، در حال عبور از عرض رودخانه بود که ناگهان تعادلش را از دست داد و به داخل آبشار سقوط کرد.  

وی افزود: به دنبال سقوط این کودک پدرش برای نجات جان وی خود را به آب انداخته ولی موفق به نجات جان فرزندش نشد.  

مسئول آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سردشت اضافه کرد: در این حین با اقدام به موقع ۲ نفر از غواصان اکیپ امداد آتش‌نشانی خوشبختانه این کودک پیش از آنکه از آبشار به پایین سقوط کند، از آب گرفته شده و از غرق شدن و مرگ حتمی نجات یافت.  

وی افزود: اکیب امداد و نجات آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهر سردشت برای پیشگیری و جلوگیری از حوادث احتمالی و غرق شدن هموطنان بر اثر بی‌احتیاطی در آبشار شلماش مستقر هستند.  

پناهی اضافه کرد: هفته گذشته متاسفانه یک گردشگر جوان ۲۷ ساله از اهالی شیراز که در حال شنا کردن در این آبشار بود، به‌دلیل آشنا نبودن به فنون شنا و بی‌احتیاطی غرق شد.  

آبشار شلماش سردشت یکی از جاذبه‌های بی‌نظیر آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود که سالانه هزاران نفر از سراسر کشور به این منطقه سفر می‌کنند؛ شنا کردن در آب رودخانه منتهی به این آبشار به دلیل شدت جریان آب آن ممنوع است.  

این آبشار در فاصله هفت کیلومتری شهر سردشت در دره‌ای عمیق و سرسبز با سه آبشار پشت سرهم قرار گرفته است که ارتفاع آنها حدود ۲۰۰ متر است؛ این آبشار زیبا در سال ۱۳۹۶ در فهرست آثار ملی طبیعی کشور به ثبت رسید.  

کد خبر 518582

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha