جان کری وزیر خارجه پیشین آمریکا در صفحه شخصی خود در توییتر درباره دیپورت او نوشته بود: «تأسف آور است. یک پزشک برای نجات جان افراد به آمریکا آمده و چنین اتفاقی می افتد.»

دهنوي

به گزارش همشهری آنلاین، سیدمحسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس، دبیر ۳۶ ساله و فارغ‌التحصیل دانشگاه شریف است که مسئولیت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف و عضویت در شورای تبیین مواضع سیاسی بسیج دانشجویی استان تهران را در کارنامه خود دارد. او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ نیز ریاست ستاد دانشجویی سعید جلیلی را برعهده داشت.

او با خبر دیپورت شدنش به‌ عنوان یک پژوهشگر ایرانی از آمریکا معروف شد. دهنوی که قرار بود به عنوان محقق پسادکتری وارد دانشکده پزشکی دانشگاه هارواد شود، در بدو ورود به آمریکا به همراه خانواده‌اش به مدت ۳۰ ساعت بازداشت و توسط دولت آمریکا به ایران بازگردانده شد. رسانه‌های آمریکایی عضویت او در سازمان بسیج دانشجویی را علت دیپورت او عنوان کردند.

جان کری وزیر خارجه پیشین آمریکا نیز در صفحه شخصی خود در توییتر به این اتفاق واکنش نشان داد: «تأسف آور است. یک پزشک برای نجات جان افراد به آمریکا آمده و چنین اتفاقی می افتد.»

بعد از آن تصویری از درگیری فیزیکی دهنوی با یکی از دانشجویان شریف منتشر شد که گفته می‌شد مربوط به حضور حسن روحانی در این دانشگاه است اما او در این باره گفته که «مهمان و سخنران آن برنامه از چهره‌های نزدیک به دولت فعلی بود و عده‌ای هرچند معترض بودند اما بنا داشتند سخنرانی را بر هم بزنند اما ما با آنها تقابل داشتیم.»

او در انتخابات مجلس یازدهم و در لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب از حوزه انتخابیه تهران به مجلس راه یافت.

کد خبر 518436

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • kave IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    6 1
    شما که میگید امریکا اخه و ناسزا مگید. اونجا چکار داشتی عزیزم.
    • ایران IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
      0 3
      مطمئنا"برای خوش گذرانی نرفته بودند. توی متن مشخص است " به عنوان محقق پسادکتری برای ورودبه رشته پزشکی دانشگاه هاروارد رفته بودند"
    • الهام IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
      1 3
      ازنظر جنابعالی سفربه آمریکا برای کارعلمی و پژوهشی اشکال دارد؟
  • سارا CA ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    2 0
    چطور هیچ وقت از این فرصت ها به ما داده نشد؟
  • GB ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    1 0
    دانش آموخته رشته های مهندسی با محقق بودن درپسا دکتری پزشکی همخوانی ندارد.