سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۲۱:۰۰
۰ نفر

گروه بین‌الملل: عجیب است که روسای جمهوری آمریکا آنگاه که در کاخ سفید سکونت دارند همه توان خود را برای تحکیم پایه‌های رژیم صهیونیستی به کار می‌برند

و آنگاه که برمسند میانجیگری می‌نشینند همچون کارتر آه و افغان سر می‌دهند از فرصت‌هایی که از دست رفت و تأسف بر آنچه بر سر فلسطینیان می‌آید.

آخرین سفر جورج بوش به خاورمیانه در حالی آغاز شد که ساعاتی پیش از آن وی در جلسه‌ای با خبرنگاران اسرائیلی در پاسخ به سؤالی در مورد افسوس هایش درباره خاورمیانه گفت که در زمان لازم درباره آن سخن خواهد گفت و دوست دارد زمانی که تاریخ در مورد او قضاوت می کند، گفته شود بوش به‌طور واضح تهدیدها را دید و درباره آنها کاری انجام داد اما تاریخ همیشه بر باب میل سیاستمداران نوشته نخواهد شد.

آخرین سفر بوش به خاورمیانه همزمان شد با روزنکبت. او برای شرکت در مراسم تاسیس رژیم صهیونیستی به سرزمین‌های اشغالی خواهد آمد و ساعاتی را نیز در مصر و عربستان توقف خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بوش در پاسخی غیرمستقیم به نگرانی‌ها مبنی بر اینکه تحقیقات پلیس از ایهود اولمرت می‌تواند گفت‌وگوهای صلح میان اسرائیل و فلسطین را از مسیر خود خارج کند، گفت: روند صلح به یک فرد مشخص وابسته نیست.

بوش با عالی خواندن روابط خود با اولمرت در عین حال از لیونی(وزیر خارجه) و باراک( وزیر دفاع) به‌عنوان جانشینان اولمرت نام برد.

مراسم‌های روز نکبت درحالی در سرزمین‌های اشغالی آغاز شد که هزاران نفر  از فلسطینیان ساکن بیت‌المقدس در اعتراض به اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی دست به تظاهرات زدند.

این در حالی است که پلیس اسرائیل نیز به مناسبت برگزاری شصتمین سالگرد تاسیس این رژیم به حالت آماده باش کامل در آمده است.

رادیو اسرائیل اعلام کرد: حدود ۸ هزار نیروی پلیس برای حفاظت از شرکت‌کنندگان مراسم روز نکبت در اطراف محل برگزاری این مراسم در بیت‌المقدس مستقر شده‌اند.

کد خبر 51822

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز