دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۸۵ - ۰۶:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: انتشار کتاب "دولت انکار" توسط باب وودوارد روزنامه‌نگار کهنه‌کار آمریکایی که سال‌ها پیش افشاگر ماجرای جنجالی واترگیت بود، موقعیت بوش را بیش از پیش متزلزل ساخت.

این در حالی که تنها پنج هفته به انتخابات پارلمانی آمریکا باقی‌مانده است.

"باب وودوارد" در این کتاب با بررسی موقعیت کنونی آمریکا، هر آنچه را که احتمالاً آقای بوش و همدستانش هرگز نمی‌خواسته‌اند تا به گوش مردمان جهان برسد، فاش کرده‌است.

او در این کتاب با نگاهی منتقدانه به عملکرد دولت بوش در مورد جنگ عراق عنوان کرده است که این دولت در مورد تمام آنچه در این کشور می گذرد، از جمله خشونت بر سربازان آمریکایی، به شدت پنهانکاری می‌کند.

از نظر وی در حالی که مدت‌هاست که بوش در مصاحبه‌هایش عنوان می‌کند که برای جنگ بر علی تروریسم در عراق حضور یافته وبه موفقیت هایی نیز دست یافته است، مدارک و شواهد دقیقا نتیجه خلاف را ثابت می‌کنند.

در این کتاب تصمیم‌گیری‌های بزرگان کاخ سفید متناقض با یکدیگر خوانده شده است و این موضوع برای آقای وودوارد در این کتاب بحث بر انگیز است.

در این کتاب آمده است :در حالی که تنها چند هفته به حضور نظامیان آمریکایی در عراق مانده بود، دیک چنی معاون رئیس جمهور ، حضور هزاران نظامی در عراق را لازم دانست اما این در حالی بود که چندی بعد رئیس امور خارجه سابق آمریکا برای تکرار نشدن دوباره حوادث ویتنام از لزوم کم بودن نیروها در عراق خبر داد.

این مثال‌ها از نظر آقای وودوارد، نشان‌دهنده عدم هماهمنگی و اتفاق نظر و به خصوص سیاست‌های غلط کاخ سفید است.

باب وودوارد روزنامه‌نگار کهنه‌کار امریکایی

کتاب آقای وودوارد با توضیحاتی که بوش را بیش از پیش منفور کرده است،در عرض مدت چند ساعت به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های سایت آمازون، سایت آنلاین فروش کتاب در اینترنت تبدیل شده است.

"باب وودوارد" همان کسی است که به همراه کارل برنشتاین با افشاگری‌هایش در مورد قرارداد جنجال برانگیز "واتر گیت" در نهایت باعث افول ریچارد نیکسون در  چندین سال قبل شده است.

کد خبر 5182

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز