چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۳:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین:تظاهر کنندگان ضد بوش در شهر وین روز چهارشنبه همزمان با دیدار رییس جمهور آمریکا با مقامات اروپایی نارضایتی خود را از سیاستها ی امریکا با به آتش کشیدن پرچم این کشور اعلام کردند.

 به گزارش منابع خبری دیدار جرج بوش با رهبران اروپایی در حالی برگزار شد که صدها تن از دانشجویان اتریشی در اعتراض به سفر رییس جمهور آمریکا به کشورشان با برپایی تظاهرات فریاد بر آوردند: "بوش به خانه ات باز گرد."

دانشجویان در ایستگاه قطار وستبنهوف گردهم آمده و تا نزدیکی محل نشست بوش با مقامات عالی‌رتبه‌ اتحادیه‌ اروپا تظاهرات کردند.

دیگر دانشجویان پلاکاردهایی به همراه داشتند که بر روی آن نوشته شده بود: "تروریست شماره یک جهان" و شعارهایی با این مضمون سر دادند: "قاتل، اسلام دشمن نیست و مخالف جنگ و سرمایه‌داری است!"

سازمان دهندگان این تظاهرات اعلام کردند سه هزار دانشجو در آن شرکت کردند اما پلیس تعداد این دانشجویان را 1200 تن بر شمرد.

یکی از تظاهر کنندگان اعلام کرد: بوش باید حداقل باید این واقعیت را ببیند که مردم اعتراض می‌کنند. اما در نهایت من فکر نمی‌کنم این اعتراضات کمک شایانی بکند.

حدود 1000 افسر پلیس همزمان با اعمال تدابیر شدید امنیتی در نزدیکی کاخ محل برگزاری این نشست با تظاهر کنندگان برخورد کردند. دو هزار نیروی امنیتی نیز در این شهر در حال گشت زنی بودند.


دستورکار مذاکرات بوش با مقامات اروپا

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، جورج بوش، رییس جمهور آمریکا برنامه های سفر خود به اروپا را با دیدار با هاینس فیشر، رییس جمهور اتریش و ولفانگ شوسل صدراعظم این کشور که ریاست     دوره ا‌یی اتحادیه‌ اروپا را نیز بر عهده دارد، آغاز کرد.

این سه مقام برجسته با حضور خاویر سولانا، رییس سیاست خارجی اتحادیه‌ اروپا، خوزه مانوئل باروسو، رییس کمیسیون اروپایی، درباره‌ مسایلی از جمله تجارت، امنیت، انرژی جهانی، تغییرات آب و هوا، خاورمیانه و تلاش‌های بین‌المللی درباره‌ برنامه‌ هسته ا‌یی ایران گفت‌وگو کردند.

 سفر بوش به اروپا درحالی انجام می شود که افزایش نارضایتی بر سر زندان گوانتانامو و ادامه‌ درگیری‌ها در عراق و هم چنین وجود زندان‌های سری سیا در کشورهای اروپایی این مذاکرات را تحت‌الشعاع قرار داده است.

در پیش نویس اطلاعیه‌ای که به دست آسوشیتدپرس رسیده، مقامات آمریکایی و اروپایی تلاشهایشان را برای تضمین طرح‌هایی برای مبارزه با تروریسم، اطاعت‌ از تعهدات بین‌المللی از جمله قوانین حقوق بشر، قوانین آوارگان و قوانین بشر دوستانه بین‌المللی دو برابر می‌کنند.

مقامات اروپایی و بوش هم چنین توافقنامه‌ای را درخصوص تلاش‌های مشترک برای تضمین عرضه‌ نفت و گاز، تشکیل یک هیات مشترک درخصوص تغییرات آب و هوایی و مباحثه در خصوص خاورمیانه از جمله طرح جدید اتحادیه‌ اروپا برای انتقال کمک به فلسطینیان تصویب می‌کنند.

کد خبر 588

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز