رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به جمع معترضانی پیوست که در مقابل ساختمان کنگره این کشور در اعتراض به نژادپرستی پلیس علیه سیاهپوستان تظاهرات کرده بودند.

نانسي پلوسي

به گزارش همشهری آنلاین، تارنمای خبری هیل بامداد پنجشنبه گزارش داد «نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در بیرون ساختمان کنگره در میان معترضان ظاهر شد و با آنان همراهی کرد.

پلوسی در حالی که ماسک بهداشتی بر صورت داشت، به همراه کارمندان و محافظان خود به تظاهرکنندگان پیوست؛ این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که دموکرات‌ها صحبت‌هایی درباره پیشنهاد طرح‌های قانونی در پاسخ به قتل یک سیاهپوست توسط پلیس آمریکا کرده‌اند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا همچنین در حالی به معترضان پیوست که دو روز پیش دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دستور داد تجمع‌کنندگان در مقابل کاخ سفید را سرکوب و متفرق کنند تا او بتواند برای عکس گرفتن به کلیسایی در نزدیکی آنجا برود.

پلوسی در چند روز گذشته که شعله اعتراض در آمریکا برای محکوم کردن خشونت پلیس علیه سیاهپوستان و نژادپرستی نهادینه شده در این کشور برافروخته شده، از ترامپ به دلیل کوتاهی در آرام کردن مردم انتقاد کرده است.

وی روز گذشته در حالی که بخش‌هایی از انجیل را می‌خواند، به عملکرد جورج بوش پدر در پی تبرئه ضاربان «رادنی کینگ» شهروند سیاهپوست در سال ۱۹۹۱ میلادی و عملکرد باراک اوباما پس از قتل «اریک گارنر» یک شهروند سیاهپوست دیگر پرداخت، و از ترامپ خواست تا «آتش‌افروز» نباشد بلکه «شفادهنده» باشد.

پلوسی همچنین از استفاده نیروهای امنیتی آمریکا از قوه قهریه برای متفرق کردن معترضان از اطراف کاخ سفید انتقاد کرد.

«جورج فلوید» سیاهپوست آمریکایی ششم خردادماه به دست یک افسر پلیس سفیدپوست به نام «درک شووین» در ایالت مینه‌سوتا کشته شد.

به دنبال قتل وی، تظاهرات گسترده‌ای در شهر میناپولیس ایالت مینه‌سوتا صورت گرفت که به خشونت گرایید و به سراسر آمریکا گسترش یافت.

موج اعتراض‌ها به این اقدام نژادپرستانه تا پشت درهای کاخ سفید کشیده شد، به گونه‌ای که نیروهای ویژه ضد شورش برای متفرق کردن معترضان اقدام به شلیک گاز اشک‌آور کردند.

منبع: ایرنا

کد خبر 517988

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha