وزارت دفاع آمریکا با تمایل دانلد ترامپ برای سرکوب اعتراض‌ها با دخالت نیروهای ارتش مخالفت کرد.

مارک اسپر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان، وزیر دفاع آمریکا، مارک اسپر با خواست رئیس جمهور، دونالد ترامپ مبنی بر اعزام نیرو به شهرهای نا آرام برای سرکوب اعتراضات مخالفت کرد.

به گفته رئیس پنتاگون، امکان استفاده از یگان های ارتش در داخل کشور باید فقط به عنوان آخرین راه حل در سخت ترین شرایط قابل قبول است. وی گفت: "اکنون ما در این شرایط نیستیم. من از درخواست های اعمال زور علیه شورش پشتیبانی نمی کنم. "

اسپر همچنین قتل جورج فلوید را در بازداشت پلیس یک جنایت وحشتناک خواند و افزود: " هنوز مسئله نژادپرستی در ایالات متحده همچنان اهمیت دارد. وزیر همچنین خواستار تلاش برای مقابله با تبعیض شد. "

پیش از این، طبق قانون شورش‌ها، تصویب شده در سال ۱۸۰۷، پلیس نظامی ارتش آمریکا اجازه پیدا کرد در محل شورش‌ها مستقر شود. این سند به رئیس جمهور اجازه می دهد تا از ارتش برای "سرکوب شورش یا اجرای قوانین" استفاده کند. پیش از این، این قانون توسط جورج دبلیو بوش، ۴۱- مین رئیس جمهور آمریکا برای سرکوب شورش ها در لس آنجلس در سال ۱۹۹۲ و  ۳۶ – مین رئیس جمهور آمریکا، لیندون جانسون در جریان شورش ها در دیترویت در سال ۱۹۶۷، مورد استفاده قرار گرفت. هر دو آشوب مربوط به سیاه پوستان بودند.

ترامپ همچنین خواستار ورود نیروها به نیویورک شد و این درحالی است با گسترده شدن اعتراضات، رئیس جمهور می‌پرسد که دولت محلی چه زمانی تصمیم خواهد گرفت از نیروهای فدرال درخواست کمک کند، و اندرو کوومو، فرماندار ایالت را به بی تحرکی متهم کرد.

در ده ها شهر آمریکا، اعتراضات علیه خشونت پلیس که منجر به کشته شدن یک مرد سیاهپوست به نام جورج فلوید شد، چند روز است که جریان دارد. وی در اثر بازداشت خشونت آمیز درگذشت.

کد خبر 517867

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    2 0
    اگر عین الاسد ایران را امن کرد گسترش اعتراضات در امریکا جهان را امن خواهد کرد چرا که امریکا مرکز توطئه در جهان است