چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴
۰ نفر

آمریکا در آخر هفته گذشته شاهد بی‌سابقه‌ترین آشوب‌های نیم قرن اخیر خود در واکنش به قتل جورج فلوید، شهروند سیاهپوست اهل مینیاپلیس بود.

ترامپ در محوطه بيروني كاخ سفيد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین وب سایت تحلیلی پولیتیکو در گزارشی نوشت:در سخنرانی روز دوشنبه ترامپ خود را رئیس جمهور نظم و قانون خطاب کرد و دفاع از کشور بزرگ و مردم آمریکا را اولین و مهم ترین وظیفه  خود دانست. او گفت: من قسم می خورم که به قوانین کشورم پای بند باشم و این دقیقا همان کاری است که انجام خواهم داد.

این اظهارات، چرخشی چشمگیر از اظهارات قبلی ترامپ بود که مرگ فلوید را یک فاجعه  سخت نامیده بود و به وحشت، خشم و اندوه بسیاری از آمریکایی‌ها اذعان کرده بود. چند تن از دستیاران ارشد رئیس جمهور آخر هفته را به بحث پیرامون ناآرامی های اخیر پرداختند. مارک میدوز از ترامپ خواست تا در سخنرانی‌اش بر قانون و نظم تاکید کند، در حالی که کوشنر و هوپ هیکس خویشتنداری ترامپ را می خواستند. آنها معتقد بودند که سخنرانی در این فضا می تواند رای دهندگان کلیدی را ناامید کند، از جمله آفریقایی- آمریکایی تبارها و زنان حومه  شهرها.

برخی از دستیاران معتقد بودند که تظاهرات خیابانی تنها به خاطر عصبانیت از مرگ فلوید نیست، بلکه قرنطینه  ویروس کرونا و وضعیت اقتصادی کشور از دیگر دلایل اعتراضات است. از این رو، رئیس جمهور می‌بایست سخنرانی روز دوشنبه خود را اندکی عقب بیندازد.با این حال تا اواسط صبح دوشنبه هنوز بسیاری از مشاوران ترامپ مطمئن نبودند که او بتواند به جامعه  آمریکایی تضمینی بابت امنیت آنها ارائه دهد یا از اقدامات بیشتری برای جلوگیری از نزاع های خیابانی پرده بردارد.

بسیاری از روزنامه های محافظه کار ترامپ را به خاطر ساکت بودن در روز یکشنبه - به جز تروریستی خواندن آنتیفا در یک رشته توئیت - به باد انتقاد گرفتند.

کد خبر 517744

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha