بیش از نیمی از مردم ایالات متحده معتقدند رئیس جمهوری آمریکا نژادپرست است و از توییتر در راستای پیش بردن اهداف نژادپرستانه خود بهره می‌برد.

ترامپ در خیابان نزدیک کاخ سفید

به گزارش همشهری آنلاین، تازه‌ترین یافته‌های نظرسنجی مشترک یاهونیوز و یوگاو نشان می‌دهد ۵۲ درصد مردم بزرگسال آمریکا دانلد ترامپ را یک فرد نژادپرست می‌دانند و ۳۷ درصد معتقدند او نژادپرست نیست. ۱۱ درصد هم نظری در این باره ندارند.

دموکرات‌ها، سیاهان و آمریکایی‌های لاتین‌تبار بیش از دیگران بر نژادپرست بودن ترامپ تاکید دارند. این اعتقاد در میان دموکرات‌ها ۸۶ درصد، بین سیاهان ۷۴ درصد و از نگاه هیسپان‌ها ۷۱ درصد است. نکته جالب در این میان نظر سفیدپوستان و سیاهپوستان درباره نژادپرست بودن ترامپ است؛ ۴۳ درصد در برابر ۴۶ درصد به نفع سیاهان.

درباره فعالیت بیش از اندازه رئیس جمهوری آمریکا هم مردم آمریکا عقاید متفاوت دارند. هر چند اینجا بیشتر دیدگاه سیاسی دخیل است تا نژاد و جنس. ۵۴ درصد جمعیت بزرگسال آمریکا با توییت زدن ترامپ مخالفند؛ دموکرات‌ها با ۸۳ درصد و مستقل‌ها با ۶۰ درصد مخالفت شدید خود را با نفرت‌پراکنی ترامپ در توییتر اعلام کرده‌اند. جمهوریخواهان با ۲۱ درصد مخالف و ۶۳ درصد موافق توییت‌بازی رئیس جمهوری آمریکا را می‌پسندند و معتقدند باید ادامه داشته باشد.

ترامپ در یک هفته اخیر با شدت گرفتن دامنه و عمق اعتراض‌ها به قتل یک شهروند ۴۶ ساله اهل مینیاپلیس بیش از همیشه زیر فشار قرار گرفته است. او با تهدید کردن مردم آمریکا به برخورد سخت و خشن هم نتوانست معترضان را آرام کند و شیوه سخن گفتن و توییت زدنش با انتقادهای جدی سیاستمداران، کارشناسان و حتی مشاوران خودش مواجه شده است.

کد خبر 517599

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha