مدیر کل تامین اجتماعی خراسان رضوی از ثبت‌نام ۴۸ هزار نفر برای استفاده از بیمه بیکاری در این استان خبر داد.

بیمه بیکاری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سیدمحسن نظام‌خیرآبادی، مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی، چهارشنبه ۱۴ خرداد در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: این تعداد از اسفند ماه پارسال تاکنون برای دریافت بیمه بیکاری در خراسان رضوی ثبت‌ درخواست کرده‌اند.

وی ادامه داد: طی دیروز و امروز بیمه بیکاری ۲۴ هزار و ۷۰۰ نفر از این تعداد که مربوط به اسفند پارسال است به شناسه حساب بانکی ایران این افراد که به اختصار "شبا" نامیده می‌شود واریز خواهد شد.

مدیر کل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: یکی از موانع پرداخت بیمه بیکاری به متقاضیان مشمول آن مشکل در "شماره حساب شبای" افراد است.

خیرآبادی ۲۴۰ هزار نفر را در سطح کشور مشمول دریافت بیمه بیکاری اسفند ماه پارسال اعلام و بیان کرد: تنها شماره شبای ۱۰۳ هزار نفر از این تعداد صحیح و شماره بانکی ۱۳۷ هزار نفر آنها دچار مشکل و نیازمند اصلاح است.

وی ادامه داد: تعداد مشمولان اهل خراسان رضوی دریافت بیمه بیکاری اسفند ماه پارسال که با این مشکل مواجهند هنوز مشخص نیست.  

مدیر کل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: با توجه به این که افراد متقاضی دریافت بیمه بیکاری شماره حساب شبای خود را در سامانه ثبت کرده‌اند مشکل درستی شماره به وجود آمده است.

خیرآبادی افزود: تاکنون اعلامی از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص میزان و شمار واریز حق بیمه بیکاری اسفند ماه پارسال به این تعداد صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود ظرف روزهای آتی این اعلام برای ثبت سند مبالغ واریزی صورت گیرد.  

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: به این ترتیب با اعلام آمار واریز حق بیمه بیکاری متقاضیان، سهم خراسان رضوی از تعداد افراد دچار نقص شماره شبای بانکی نیز مشخص خواهد شد.  

نظام‌خیرآبادی ادامه داد:بیمه بیکاری مربوط به فروردین ماه امسال هم هفته آتی و ظرف ۱۰ روز پس از تعیین مبالغ بیمه بیکاری مربوط به اردیبهشت ماه گذشته متقاضیان این بخش، به حساب آنها واریز می‌شود.

۸۹۵ هزار نفر بیمه شده اصلی، ۲۲۱ هزار نفر مستمری‌بگیر با افراد تحت تکفلشان و در مجموع دو میلیون و ۸۱۶ هزار نفر در استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات اداره‌کل تامین اجتماعی این استان هستند.

کد خبر 517689

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha