چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۵
۰ نفر

«جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، «دونالد ترامپ» رییس جمهوری این کشور را به سرکوب نظامی معترضان متهم کرد و خواستار انجام اصلاحات در ساختار نیروی پلیس شد.

Biden

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا تارنمای هیل نوشت، بایدن روز سه‌شنبه ۱۳ خرداد در یک سخنرانی در شهر فیلادلفیا گفت که ترامپ از اختیاراتش سوءاستفاده کرده زیرا به پرسنل نظامی دستور داده تا معترضان به قتل «جورج فلوید» را در شهر واشنگتن سرکوب کنند.

وی اظهار داشت: معترضان به دستور رییس جمهوری با گاز اشک‌آور متفرق می‌شوند تا او در یکی از تاریخی‌ترین کلیساهای کشور عکس یادگاری بگیرد

ترامپ دوشنبه شب به پرسنل نظامی دستور داد تا منطقه اطراف کاخ سفید را پاکسازی کنند تا او بتواند از خیابان عبور کرده و با گرفتن یک نسخه انجیل در دستش، در کلیسای تاریخی «سنت جان» عکس یادگاری بگیرد.

پیش از عزیمت ترامپ به این کلیسا، پلیس برای متفرق کردن معترضان در مقابل پارک میدان «لافایت» از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

بایدن در این باره گفت: رییس جمهوری دیروز در کلیسان سنت جان یک نسخه انجیل در دست داشت. ای کاش، حداقل یک بار آن را باز کرده بود. اگر این کار را کرده بود چیزی یاد می‌گرفت. 

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش تاکید کرد: برای پلیسی که سوگند خورده است تا از مردم حفاظت کند، شایسته نیست که تنش را افزایش داده و به خشونت افراطی متوسل شود.

کشته شدن جورج فلوید به دست ماموران پلیس شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا، موجب برانگیتخته شدن خشم سراسری در ایالات متحده و دیگر کشورهای جهان در اعتراض به رفتار ماموران پلیس آمریکا با شهروندان آفریقایی‌تبار این کشور شده است.

کد خبر 517648

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha