یکی از بهترین راه‌ها برای کنترل اضطراب و استرس در خانه استفاده از اپلیکیشن‌های مدیتیشن است. 

اپلیکیشن یوگا

اضطراب و استرس گویی با زندگی همه ما عجین شده است. هریک از ما برای رهایی از آن راه‌هایی را تجربه کرده‌ایم؛ ورزش کرده‌ایم یا به مشاوره رفته‌ایم. چه کرونا باشد و چه نباشد این‌که در خانه بتوانیم ذهن خود را آرام از هیاهوی زندگی کنیم تجربه‌ای فوق‌العاده و ضروری به نظر می‌رسد. اپلیکیشن‌های مدیتیشن راه خوبی برای تجربه کردن آرامش و آگاهی ذهن در خانه است.

حتی می‌توانید خودتان مربی خودتان باشید و در دل طبیعت مدیتیشن کنید. این کار هم آگاهی جسمی هم آگاهی از افکارتان را به ارمغان می‌آورد. اگر فردی هستید که اضطراب زیادی را تجربه می‌کنید و به دنبال آرامش هستید از اپلیکیشن‌هایی استفاده کنید که به سادگی از تلفن همراه خود می‌توانید دانلود کنید.

انتخاب‌های زیادی پیش روی ما قرار دارد. کدام یک از این برنامه‌ها برای ما مفید هستند؟‌ در این گزارش، چند برنامه محبوب را که کاربران از آن راضی بوده‌اند به شما معرفی می‌کنیم:

Headspace
این برنامه برای مبتدیان مراقبه به سادگی قابل دسترس است. بیشتر جلسات رایگان در زمینه مراقبه و تمرین‌های آن برای شما وجود دارد. البته اگر بخواهید از برنامه‌های بیشتر استفاده کنید باید حق عضویت بپردازید. این برنامه برای کنترل استرس، رشد شخصی و سلامت جسمی شما مفید است.

Insight Timer
این برنامه به صورت مجانی در اختیار همه قرار دارد. این برنامه تعداد زیادی زنگ مراقبه و موسیقی‌های آرامش‌بخش برای گوش دادن حین مراقبه به شما ارائه کرده است. احتمالا از نشستن و گوش دادن به آن لذت خواهید برد. این برنامه خصوصیت ممتازی را ارائه کرده است که آن محتوای قابل توجه رایگان برای کاربران است. این مراقبه برای افرادی که به مدیتیشن علاقه دارند گزینه بسیار مناسبی است.

بسیاری از افراد توصیه می‌کنند چند معلم را در این اپلیکیشن پیدا کنید و به جلسات آن‌ها بپیوندید تا جست‌وجوی خود را محدود کنید. تعداد کمی از معلم‌ها را انتخاب کنید که به کار آن‌ها علاقه دارید مثلا جک کورنفیلد یا کریستین ماس از معلم‌های مشهور در این برنامه هستند.

در حالی که گزینه رایگان این برنامه بسیار گسترده و کامل است، نسخه پریمیوم آن با قیمت ۵ دلار در ماه قابل دسترسی است.

Happier ۱۰%
این برنامه توسط دن هریس، نویسنده کتاب ۱۰ درصد شادتر و مدیر سابق یک مجله خبری، ساخته شده است که بعد از تجربه وحشت از تلویزیون به مدیتیشن روی آورد. این برنامه مراقبه‌های اساسی و یادآوری‌های روزانه مناسبی را ارائه می‌دهد اما اکثر مطالب آن پولی است. شما می‌توانید تا ۷ روز از این برنامه به صورت رایگان استفاده کنید. در این مدت می‌توانید تصمیم بگیرید آیا این برنامه برای شما مفید است یا خیر.

Meditation Studio
این برنامه به سادگی همه مراقبه‌های خود را به رایگان در اختیار قرار می‌دهد. این مراقبه‌ها از ۵ تا ۳۰ دقیقه هستند و در دسترس شما قرار دارند. درست همان محتوایی را که بسیاری از برنامه‌ها فقط برای کاربرانی که هزینه پرداخت می‌کنند اختصاص می‌دهند در اختیار شما می‌گذارد. طراحی این اپلیکیشن ساده است و برای آرامش کاربران این‌گونه طراحی شده است. این برنامه هم مانند سایر برنامه‌ها با پرداخت هزینه دسترسی بیشتری را برای شما ایجاد می‌کند که البته آنقدرها هم واجب نیست.

Simple Habit
از اسم آن مشخص است؛ عادت ساده. احتمالا این برنامه می‌خواهد در زندگی روزمره عملی و مفید باشد. برنامه‌هایی برای لحظه‌های خاص مانند مسافرت، بعد از مشاجره یا قبل از یک ارائه بزرگ در این برنامه لحاظ شده است. حتی مراقبه‌هایی برای بهبود زندگی جنسی شما نیز در آن وجود دارد. همه این موارد برای کاربران به صورت رایگان در دسترس نیست. البته اغلب افراد از مطالب رایگان آن راضی بوده‌اند، اما برای دسترسی کامل ماهانه ۱۲ دلار حق عضویت وجود دارد.

Stop, Breathe, and Think
یکی از برنامه‌های مورد علاقه شما می‌تواند این برنامه باشد. بلافاصله پس از ورود از شما می‌خواهد وضعیت جسمی و عاطفی خود را ارزیابی کنید و ۵ احساسی که در آن لحظه دارید را ذکر کنید. سپس با توجه به شرایطتان به شما مراقبه‌هایی را توصیه می‌کند. این توجه به خلق‌وخو و استرس‌های شما در انتخاب یک مراقبه بسیار جالب است و به شما امکان می‌دهد مسیر درستی را پیش بگیرید.

Breethe: Meditation and Sleep
یک ویژگی خوب در این برنامه موسیقی آرامش‌بخش پس‌زمینه است که در تمام مدت‌زمان باز بودن برنامه پخش می‌شود حتی بدون این‌که مراقبه‌ای را باز کنید. شما پس از باز کردن این برنامه هم احساس آرامش می‌کنید. این برنامه همچنین محتوای خوبی ارائه می‌کند از جمله داستان‌های خواب و جلسات هیپنوتیزم. این برنامه در مدت ۷ روز رایگان است، اما بخش اعظم مطالب یعنی ۱۰۰۰ مراقبه با پرداخت حق عضویت قابل دسترسی است.

کد خبر 517532

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha