معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان از آغاز رهاسازی بچه ماهیان استخوانی در رودخانه‌های استان خبر داد و گفت: این رهاسازی از نیمه خرداد ماه آغاز و به مدت یک ماه ادامه دارد.

رهاسازی بچه‌ماهی‌ها

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، محسن یحیایی اظهار کرد: رهاسازی بچه ماهیان استخوانی در رودخانه‌های استان از نیمه خرداد ماه آغاز و به مدت یک ماه در دو رودخانه گرگانرود و قره‌سو استان ادامه دارد.

وی افزود: هدف از این رهاسازی بازسازی ذخایر ارزشمند ماهیان استخوانی دریای خزر و کمک به افزایش درآمد جامعه صیادی استان است.

یحیایی ادامه داد: رعایت دقیق مفاد دستورالعمل اجرائی نحوه ارزیابی، نظارت و حفاظت بچه ماهیان استخوانی از مهم‌ترین نکاتی است که باید در حین عملیات رهاسازی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به وظیفه‌مندی روسای مراکز در حین رهاسازی بچه ماهیان در رودخانه‌های استان، تصریح کرد: نظارت دقیق روسای مراکز بر اجرای کامل و صحیح دستورالعمل اجرائی رهاسازی و وظیفه مندی آنها در این خصوص مورد تاکید است.

یحیایی با اشاره به میزان تولید لارو کپور و کلمه در سه مرکز بازسازی استان اضافه کرد: سه مرکز بازسازی ذخائر آبزیان شهید مرجانی، گلستان و سد وشمگیر وظیفه تولید بچه ماهی دو گونه استخوانی کپور و کلمه را بر عهده داشته‌اند که پیش‌بینی می‌شود بتوانند ۱۵۷ میلیون قطعه لارو کپور و کلمه را برای رهاسازی در رودخانه‌های استان تولید کنند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان بیان کرد: امید است با افزایش ضریب برگشت شیلاتی ماهیان رهاسازی شده، شاهد بهبود ذخایر آبزی استان و همچنین حداکثر محصول قابل برداشت از دریا باشیم.

گفتنی است رهاسازی بچه ماهیان خاویاری و استخوانی در آب‌های استان از نیمه خردادماه آغاز و تا نیمه تیرماه ادامه دارد.

کد خبر 517511
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha