سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
۰ نفر

تحقیقات انستیتو عصب شناسی راکفلر با مدیریت یک محقق ایرانی نشان می دهد مدلی از انگشتر هوشمند می‌تواند علائم ابتلا به کوویدـ۱۹ را ۳ روز زودتر و با دقت ۹۰ درصد پیش‌بینی کند.

انگشتر هوشمند

به گزارش همشهری آنلاین‏، فارس به نقل از انگجت نوشت: محققان می‌گویند حلقه‌های هوشمند اورا («Oura») می‌توانند علائم ابتلا به ویروس کرونا را سه روز زودتر پیش‌بینی کنند.

یکی از چالش‌های جلوگیری از انتشار کوویدـ۱۹ این است که افراد بدون علامت یا حامل‌ها می‌توانند ویروس را قبل از آن‌که بدانند به آن آلوده هستند منتقل کنند.

در ماه آوریل، محققان موسسه علوم اعصاب راکفلر دانشگاه ویرجینیا غربی به کمک علی رضایی، محقق ایرانی و سرپرست ارشد این مؤسسه و دانشمندان دانشگاه ویرجینای غربی با استفاده از حلقه‌های پوشیدنی شرکت اورا و مدل‌های پیش‌بینی هوش مصنوعی مبتلایان به ویروس کرونا را قبل از بروز علائم شناسایی کردند.

اکنون محققان ادعا می‌کنند که پلت‌فرم دیجیتالی آن‌ها می‌تواند علائم مرتبط با کوویدـ۱۹ را تا سه روز زودتر با دقت بیش از ۹۰ درصد تشخیص دهد.

این رویکرد مبتنی بر علوم اعصاب است و از شرکت‌کنندگان می‌خواهد تا استرس، اضطراب، حافظه و سایر بیومتریک‌های روانشناختی و شناختی را در برنامه RNI ردیابی کنند.

حلقه اورا داده‌های فیزیولوژیکی مانند درجه حرارت بدن، تغییر ضربان قلب، ضربان قلب در حال استراحت، تنفس و الگوهای خواب را جمع‌آوری می‌کند. این برنامه داده‌ها را با مدل‌های هدایت‌شده هوش مصنوعی ترکیب می‌کند.

علی رضایی مدیر ارشد انستیتو نوروساینس راکفلر (RNI) با همکاری محققان این موسسه گفت: ما احساس می‌کنیم این بستر برای محافظت از کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در دوره شیوه ویروس کرونا کاملاً ضروری است.

در حال حاضر این پلت‌فرم توسط بیش از ۶۰۰ متخصص مراقبت بهداشتی در حال آزمایش است و RNI با شرکایی همچون دانشگاه توماس جفرسون و دانشگاه وندربیلت همکاری می‌کند تا از این حلقه در سطح گسترده‌تری استفاده شود.

کد خبر 517448

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha