چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
۰ نفر

ادامه یافتن ضرورت رعایت بهداشتی مربوط به ویروس کرونا شرکت‌ها و دولت‌ها را به به‌روز رسانی پروژه‌های عمرانی خود واداشته است.

دبي مال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان، بازارها و مراکز خرید در سراسر جهان در حال بازگشایی هستند تا اقتصادهایی که به دلیل اقدامات کنترل شیوع کرونا دچار ضربه شده بودند را احیا کنند. در ایالات متحده، سیمون ، بزرگترین عامل بازار، بسیاری از مراکز تجاری خود را مجددا بازگشایی کرده و گفته است که ماسک‌ و ضد عفونی کننده رایگان در خریداران قرار می‌دهد.

در چین، برخی از مراکز خرید بیش از یک ماه باز بوده‌اند اما گفته می شود که در تلاش هستند تا مشتریان را به حضور کمتر در این فروشگاه‌ها ترغیب کنند. در سراسر اروپا، هنوز مراکز خرید کوچک در بسیاری از کشورها تعطیل است. در ترکیه اما بازگشایی با پروتکل‌هایی از قبیل سنجش دمای بدن مشتریان بازگشایی صورت گرفته است. یونان نیز در همین روزها برنامههایی را برای افتتاح مال‌ها اعلام کرده است.

امارات و همسایگانش شارجه و ابوظبی با احتیاط اجازه بازگشایی مراکز خرید را  صادر کرده‌اند. بزرگترین مرکز خرید ابوظبی کارکنان خود را هر دو ساعت یکبار مورد آزمایش کرونا قرار می‌دهد. ماه‌های انتهایی و ابتدایی سال بهترین زمان برای کسب درآمد این مراکز خرید بود که با شیوع کرونا ویروس جدید، آغاز دوران قرنطینه و اجبار به تعطیلی کسب و کارهای فروشگاهی را دچار مشکلات اساسی کرد.

اتفاقی که مراکز فروش اینترنتی را به بالاترین سود قابل تصور رساند و برخی شرکت‌های سرمایه‌گذاری را به سمت ایجاد شهرهای مجازی ترغیب کرد.

کد خبر 517441

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha