مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
۰ نفر

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۱۴ هزار و ۹۵۱ کیلوگرم فرآورده گوشت سفید و قرمز غیر بهداشتی در ۲ ماهه نخست سال ۹۹ در این استان کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

گوشت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محسن شانقی اظهار کرد: در ۲ ماه نخست امسال ۱۹ هزار و ۷۴۷ مورد بازرسی از واحدهای تولید، نگهداری و عرضه محصولات دامی استان انجام و ۱۴ هزار و ۹۵۱ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی نیز در این واحدها شناسایی و معدوم شده است و در این راستا ۷۶ واحد متخلف به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی ادامه داد: ۳۵۱ نمونه‌برداری به منظور انجام آزمایش‌های ادواری محصول نهایی فرآورده‌های خام دامی، پایش باقیمانده‌های آنتی بیوتیک در مرغداری‌های گوشتی و … در ۲ ماه نخست امسال انجام شده است.

به گفته مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی، در ۲ ماهه نخست امسال ۱۲ هزار و ۴۹۰ تن گوشت سفید و قرمز در کشتارگاه‌های دام و طیور استان مرکزی تولید شده است.

این مسئول بیان کرد: در این مدت ۲۶ هزار و ۱۹۹ رأس دام سبک و سنگین نیز زیر نظارت اداره کل دامپزشکی کشتار و یک‌هزار و ۷ تن گوشت قرمز از کشتارگاه‌های دام استان استحصال و ۱۵۱ رأس لاشه دام به‌دلیل بیماری از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

وی ادامه داد: از پنج میلیون و ۵۳ هزار مرغ کشتار شده ۱۱ هزار و ۴۸۲ تن گوشت مرغ به‌دست آمده است و در این زمینه ۳۸ هزار و ۳۲۰ قطعه طیور نیز غیرقابل مصرف تشخیص داده شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی افزود: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در خصوص فرآورده‌های خام دامی مراتب را با تماس با شماره تلفن ۱۵۱۲ سامانه پاسخ‌گویی به شکایات مردمی اطلاع بدهند.https://www.hamshahrionline.ir/news/28110/آشنایی-با-استان-مرکزی

کد خبر 517435

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha