رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: متقاضیان ثبت نام خودرو در زنجان مواظب ترفند کلاهبرداران باشند تا در دام آنان نیفتند.

سرقت اینترنتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو سه‌شنبه سیزدهم خرداد افزود: کلاهبرداران از این فرصت برای فریب متقاضیان استفاده کرده و سعی می‌کنند با ترفندهای مختلف به کلاهبرداری اقدام کنند.

وی اظهار کرد: شهروندان متقاضی متعددی اعلام داشتند که با آنان تماس‌های تلفنی و پیامکی مبنی بر تسهیل در ثبت نام خودرو و تحویل فوری آن، برقرار شده که پلیس فتا نیز آنها را از واریز وجه و دادن اطلاعات شخصی و مشخصات کارت ملی، برحذر داشته است.

آدینه‌لو تصریح کرد: کلاهبرداران قصد دارند با این ترفند، کاربران متقاضی ثبت‌نام و خرید خودرو از شرکت‌های خودروسازی را فریب داده و از آنان کلاهبرداری کنند.

وی اظهار کرد: بااطلاع رسانی‌های به موقع و دقیق، مردم نسبت به ترفند کلاهبرداران آگاه شده‌اند، با توجه به پیش ‌ثبت‌نام شرکت‌های خودروسازی داخلی برای فروش و تحویل خودرو، عده‌ای افراد سودجو و فرصت‌طلب درصدد هستند تا با توسل به شیوه‌ها و ترفندهای مختلف اقدام به کلاهبرداری از متقاضیان کنند.

آدینه‌لو تاکید کرد: اخیرا کلاهبرداران به بهانه تسهیل در روند خرید قطعی و تحویل فوری خودرو بدون ثبت‌نام، با ارسال پیامک، برقراری تماس تلفنی یا تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی در قبال دریافت مبالغی بابت پیش‌پرداخت، درصدد کلاهبرداری هستند که لازم است متقاضیان هوشیار باشند و در دام آنان گرفتار نشوند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان از متقاضیان خواست به‌منظور اطلاع از زمان و نحوه فروش خودرو به سایت اصلی شرکت‌های خودروسازی اعلام شده مراجعه و در صورت مشاهده موارد مشکوک نیز، بلافاصله موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند تا اقدامات لازم قانونی به عمل آید.

کد خبر 517412

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha