مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
۰ نفر

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: مهارت‌آموزی زنان در قزوین به چند حرفه سنتی و قدیمی خلاصه‌شده و نسبت به ظرفیت‌های موجود توسعه‌یافته نیست.

صنایع دستی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، صدیقه ربیعی سه‌شنبه سیزدهم خرداد افزود: مهارت‌هایی که زنان در فنی و حرفه‌ای استان قزوین آموزش می‌بینند فقط حول محور قالی‌بافی، آرایشگری، خیاطی و چند حرفه قدیمی و سنتی خلاصه می‌شود، درحالی که امروزه مشاغل جدیدتری را می‌توان برای آنها درنظر گرفت.

وی اظهار کرد: آمار زنان تحصیل کرده در استان قزوین بالاتر از مردان است، آمارهای اشتغال نشان می‌دهد که زنان سهم کمتری در مشاغل دارند و این درحالی است که ظرفیت برای ورود آنها در حوزه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی فراهم بوده و نیازمند حمایت هستیم.

ربیعی سهم اشتغال زنان روستایی را پایین‌تر از زنان شهری عنوان کرد و گفت: مدیران حوزه اشتغال و کارآفرینی در استان قزوین باید شرایطی را فراهم کنند که عدالت شغلی بین زنان شهری و روستایی فراهم شود و میزان مشارکت زنان روستایی در اقتصاد و کارآفرینی افزایش یابد.

این مسئول تاکید کرد: هر نوع مهارتی که به زنان آموزش داده می‌شود باید به اشتغال پایدار منجر شود و در کنار مهارت‌آموزی زنجیره تولید، برندسازی و بازاریابی کالاها نیز در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین خاطرنشان کرد: آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در حوزه زنان باید متحول شود و اعتقاد ما این است که این ظرفیت هم اکنون در جامعه زنان این استان دیده می‌شود.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی در استان قزوین، نرخ مشارکت اقتصادی زنان قزوین در شهر ۱۳.۲ و در روستاها ۹.۲ درصد است.

کد خبر 517335

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha