چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
۰ نفر

مدیر توسعه حمل و نقل پاک شهرداری تهران گفت: پایتخت مجهز به ۳۰ پارکینگ مسقف دوچرخه در محدوده ایستگاه‌های مترو شده است.

دوچرخه

یعقوب آزاد دل، تامین محل توقف مناسب  و ایمن برای دوچرخه، راه‌اندازی پل دوچرخه و تجهیز پل‌های عابرپیاده به رمپ عبور دوچرخه را از دیگر اقدامات برای‌ ترویج فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل پاک برشمرد و افزود: این اقدامات در مناطق ۲ و ۳ به خوبی در حال انجام است و به‌زودی در این مناطق شاهد سهولت در تردد شهروندان خواهیم بود.

وی گفت: «دوچرخه‌سواران با استفاده ار رمپ‌های دوچرخه به راحتی می‌توانند دوچرخه خود را از روی عرض خیابان و بزرگراه‌ها جابه‌جا کنند. این طرح در بزرگراه حکیم، مقابل برج میلاد و میدان صنعت اجرا شده است. »
«امیرحسین حیدرنیا» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۲ نیز از راه‌اندازی پارکینگ دوچرخه در ایستگاه‌های مترو صنعت و شادمهر در منطقه خبر داد و گفت: «هدف از اجرای این طرح‌ ترویج فرهنگ حمل‌ونقل پاک و استفاده از دوچرخه برای‌ تردد شهروندان است. به همین منظور همزمان با اجرای خطوط مترو و اتوبوس، توسعه حمل‌ونقل پاک و دوچرخه در دستور کار قرار گرفت. » وی افزود: «اکنون ایستگاه‌های مترو دانشگاه شریف، شادمهر و صنعت به این پارکینگ مجهز شده است و با اجرای این طرح ایستگاه‌های فعال و شلوغ منطقه با مسیرهای دوچرخه‌سواری ادغام خواهند شد. پارکینگ‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به راحتی قابل استفاده است. »
«علی وفقی» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۳ هم گفت: «نصب پارکینگ مسقف در ایستگاه مترو میرداماد موجب می‌شود اهالی سفر ترکیبی به مقصدشان را در شهر تجربه کنند که گامی برای کاهش تعداد خودروهای تک‌سرنشین است و به‌زودی در سایر محدوده‌های شلوغ ایستگاه دوچرخه نصب خواهد شد. »
 

کد خبر 517327

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha