مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
۰ نفر

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان از اجرای طرح سلامت روان سامان در ۱۰ شهرستان از ابتدای مهرماه سال ۹۹ خبر داد.

روان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، زهرا موسی‌پور اظهار کرد: این طرح در حال تهیه زیرساخت‌هاست و در منطقه ۴ شهرداری کرمان اجرایی خواهد شد. 

وی گفت: طرح سلامت روان سامان یک طرح ملی است که در استان هم اجرایی می‌شود. این طرح با محوریت دانشگاه علوم پزشکی و مدیریت فرمانداری شهرستان کرمان و نظارت دفتر اجتماعی استانداری کرمان اجرا خواهد شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان بیان کرد: شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در استان کرمان مشکلاتی ایجاد کرد که برخی از این مشکلات در حوزه اجتماعی است. بیماری‌هایی همچون افسردگی و اضطراب آسیب‌های اجتماعی به‌دنبال دارد که اگر برای پیشگیری و کنترل این نوع بیماری‌ها برنامه‌ریزی نشود تبعات سنگینی به همراه دارد.

وی افزود: خدمات سلامت روان متعددی در کشور در حال ارائه است اما یکپارچگی، جامعیت و تداوم ندارد. طرح سامان طرحی است که از موازی‌کاری‌ها جلوگیری می‌کند.

موسی‌پور گفت: دبیرخانه طرح در فرمانداری کرمان مستقر و در ۱۱ حوزه ۱۹ تفاهم‌نامه با سازمان‌های مختلف منعقد می‌شود. تکامل کودک، شناسایی افراد بی‌سواد و معرفی به نهضت سوادآموزی، کار ایمن، امنیت غذایی، حمل و نقل عمومی و معنویت تعدادی از تفاهم‌نامه‌هایی است که با نهادهای مختلف منعقد خواهد شد.

وی افزود: محدوده جغرافیایی مراکز خدمات جامع سلامت ۲۲ بهمن و سرآسیاب شهر کرمان با جمعیتی معادل ۱۱۰ هزار نفر است که این طرح در آنها اجرایی می‌شود. زیرساخت‌های دانشگاه علوم پزشکی در این مناطق وجود دارد و مکانی برای مراجعه هست که مردم به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند.

مدیرکل اموراجتماعی استانداری کرمان ادامه داد: به ازای هر ۲۰ هزار نفر یک روانپزشک به کار گرفته می‌شود. مهارت‌های فرزندپروری، پیشگیری از خودکشی، مهارت‌های ده‌گانه زندگی، سواد و سلامت و سایر موارد به مردم آموزش داده خواهد شد.

کد خبر 517292

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha