سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان گلستان گفت: ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات برای جبران خسارت کرونا در اختیار مدیران باشگاه‌های ورزشی بخش خصوصی استان قرار می‌گیرد که این میزان اعتبار پاسخگوی زیان ناشی از تعطیلی چند ماهه ۳۰۰ باشگاه ورزشی این استان نیست.

ورزش بانوان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، قاسمعلی برزمینی دوشنبه ۱۲ خرداد اظهار کرد: اگر این تسهیلات به‌طور مساوی بین باشگاه‌ها تقسیم شود به هر باشگاه کمتر از ۷۰ میلیون ریال خواهد رسید که این مبلغ اجاره‌بهای یک ماه برخی از آن‌هاست.

وی بیان کرد: برای واگذاری این تسهیلات به باشگاه‌ها شاخص‌ها و ملاک‌هایی از قبیل نوع باشگاه، میزان خدمات کیفی و کمی و تعداد ورزشکاران مورد توجه جدی خواهد بود.

برزمینی خاطرنشان کرد: اولویت پرداخت این تسهیلات به استخرها و باشگاه‌های اجاره‌ای است که برای پرداخت آن، ضرر و زیان وارده به باشگاه‌ها ازسوی کارشناسان بررسی خواهد شد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان گلستان گفت: این میزان اعتبار در نظر گرفته شده از محل ردیف‌های بودجه استانی است، تلاش می‌کنیم از محل اعتبارات ستاد ملی ورزش مبارزه با کرونا نیز بودجه ای برای کمک به باشگاه‌های خسارت‌دیده از شیوع این بیماری دریافت کنیم.

وی گفت: با موافقت ستاد ملی ورزش مبارزه با کرونا کشور و برای حمایت از باشگاه‌داران و جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر به فعالان ورزشی، اجاره‌بهای ۲۱۰ مکان ورزشی دولتی در ماه‌های اسفند پارسال و فروردین و اردیبهشت ماه امسال در استان بخشیده شد.

برزمینی ادامه داد: براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، رشته‌هایی که ورزشکاران هنگام تمرین با هم درگیری فیزیکی دارند مانند کشتی، بوکس، تکواندو و برخی سبک‌های کاراته همچنان مجاز به فعالیت نخواهند بود، اما رشته‌های ورزشی انفرادی و فاقد شرایط بیان شده، می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

بر اساس آخرین آمار رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۱۵۴ هزار و ۴۴۵ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان‌باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و ۸۷۸ نفر رسید.

کد خبر 517184

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha