رئیس سازمان بازرسی کل کشور به رئیس قوه قضائیه درباره پیگیری پرونده «آسیه پناهی» که خانه‌اش توسط ماموران شهرداری کرمانشاه تخریب شد و پس از آن خود وی نیز فوت کرد، گزارش داد.

آسیه پناهی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حجت الاسلام حسن درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور  در جلسه شورای عالی قوه قضاییه پیرامون بررسی‌های سازمان بازرسی در زمینه تخریب آلونک زن کرمانشاهی اظهار کرد: به محض اطلاع از این موضوع، هم سازمان بازرسی و هم دادگستری استان کرمانشاه ورود کردند.

وی به بیان چند نکته در این زمینه پرداخت و تصریح کرد: در اینکه زمین اوقافی بوده و تصرف شده و کاربری آن فضای سبز است و ساخت و ساز در آن از هر جهت غیرمجاز بوده، تردیدی وجود ندارد، ولی برخورد مامورین شهرداری با این خانم و تعدادی از بستگانش که در محل حاضر بودند، غیرقابل قبول است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: مطابق بررسی‌های سازمان بازرسی و دادگستری، ماموران شهرداری برای اینکه مقاومت متوفی را بشکنند تا مانع تخریب آلونک نشود، از اسپری فلفل غیرمجاز استفاده کرده‌اند که با همین عنوان، تحت تعقیب دادگستری قرار گرفتند و قرار برای آن‌ها صادر شده است.

درویشیان با بیان اینکه ماموران شهرداری فاقد دستور قضایی تخریب بودند، گفت: البته این افراد به دستور کلی یکی از سرپرستان نواحی دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه که سال گذشته و برای مدت یک سال صادر شده بود و هنوز مهلت آن به اتمام نرسیده، استناد کرده‌اند و این درحالی است که مجوز مذکور صرفا برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز صادر شده و برای تخریب نبوده که این موضوع هم یکی از موارد اتهامات است.

وی از صدور دستورهای لازم به بازرسی استان کرمانشاه برای پیگیری موارد مشابه از برخوردهایی که شهرداری انجام می‌دهد، خبر داد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور همچنین به تشریح پیگیری‌های سازمان بازرسی در مورد وضعیت آب شرب دهستان غیزانیه پرداخت و گفت: مطالعات در این زمینه از سال ۸۰ شروع و پروژه در سال ۹۴ با اعتباری که از صندوق توسعه ملی تخصیص یافته، آغاز شده است، ولی هنوز به بهره برداری نرسیده و ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی ادامه داد: بررسی‌ها از کوتاهی‌های مسئولین مربوطه در حوزه‌های مختلف از جمله آب و فاضلاب و شرکت‌های نفت و گازی که این پروژه در مسیر آن‌ها بوده و به موقع اجازه اجرای پروژه را ندادند، حکایت دارد.

درویشیان خاطرنشان کرد: تاکید شده که تخلفات به صورت دقیق بررسی و مستند شود و برخورد لازم صورت گیرد.

کد خبر 517113

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قاصد RO ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    16 0
    اینجا قتل صورت گرفته، با هر تعبیر و بازی با کلمات، زور حکومتی بر گرده پا برهنه ها
  • سعید IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    10 1
    به تاوان کدامین گناه وناسپاسی عمریست که آرامش وانسانیت ولطف الهی ازاین سرزمین رخت بربسته
  • سعید IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    14 1
    به تاوان کدامین گناه وناسپاسی عمریست که آرامش وانسانیت ولطف الهی رخت بربسته
  • IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
    5 1
    این ظلمتان خیلی دوام نداره
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
    6 1
    به چه دلیل تا وقی سران حکومت دستور ندن بقیه که نمیتونن سر خود یکی را بکشن اونم پیر زنی بدبخت بی گناه من پسرش باشم یا فامیلش حتما میرفتم سراغ این ماموران شهرداری و....
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
    8 0
    خدای محمد باعث و بانیش و نیست و نابود کنه به حق سوز دل اون بچهاش که این صحنه ها رو دیدن نیروی انتظامی و قوه قضائیه برخورد قاطعانه لطفا
  • نعمت اله احمدی ازاده ده ساله AE ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
    2 0
    با سلام ..من ازاده ده ساله از استان ایلام... وبا چهاربچه کوچک که یکی از انها معلولیت جسمانیداره وبا دونوه گلم توسط بانک سر مایه ایلام از خانه وکاشانه خود که حاصل شصت سال زندگی که توسط شخص خیانت کاری که من در بستر مرگ وتثادف بودم .وبا تصفیه ۴۶۹۰۰ تومان از سال ۹۵ بیون وکرایه نشین هستم ومیلیونها نامه وشکایت بر علیه سخص خاطی وجانی دارم وکردم که در دادگاه های بیکفایت استان ایلام مورد رسیدگی طی مدت۱۳۵ ماه نمیگردد... وحکم جلب سخص خاطی به نحو وروسهای مختلف دردادگاه ها وپاسگاه های ایتان ایلام محو ومختومه میشوند ومن ازاده چون از دوران اسارت وشکنجه زندانهای عراق وصدام صبر وشکیباب هستم هنوز له نتیجه نرسیده ودر اوارگی ودر به دری از خانه خود هستم.. وهیچگونه اقدام قانونی وپیگیر نمیشود وتمام مال باختگان وضامن های ان جانی سکته ومرده اند‌‌.‌..
  • حمید IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    0 0
    ببین واقعا ما ادم ها باید به خودمون بیایم که اگر سقف زندگی یکی را روی سرش خراب کنیم بدونیم که یه روزی تو همین دنیا روی سرما خراب میشه نه سقف زندگی بلاکه سقف دنیا روی سرمون خراب میشه ینی هزاران برابر از اوسقفی که روی سر دیگری خراب کردیم و اونا هم بدونند مجازادشون همین خواهد بود
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    2 0
    شهردار کرمانشاه یکه تازی میکند ومتاسفانه شورای شهر بنا به دلائلی تا الان ملاحظاتی داشته بس کنید چرا شهرداری جلو تخلفات برج سازان را نمیگیرد .از خدا وروز قیامت بترس شهردار اصولگرا .ترازوی اصولگرا بودن را با مرگ اسیه ورشد برج سازان بسنج تا معلوم شود با خودت چه کردی .خدا همه را عاقبت بخیر کند
  • محمود AE ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    2 0
    ای کاش یکی باشد به این ملت بفهماند ، در این دوره پیری اونجا دا ترک کنه به کجا بده و در کجا آرامش داشته باشه ، مطمئن باشید اگر شهرداری یک خانه ی 40 متری براش تهیه میکرد حتما راضی به ترک محل می شد . یادمان باشد آنان مادران شهدای 8سال دفاع مقدسند، و احترام شان واجب .