دادستان مرکز استان کرمانشاه با بیان اینکه پرونده مرگ زن کرمانشاهی توسط بازپرس ویژه قتل رسیدگی می‌شود، گفت: برخلاف ادعای رسانه‌های معاند، هیچ‌گونه آثار ضرب و جرح روی بدن متوفی وجود نداشت.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، کرمی دادستان مرکز استان کرمانشاه در گفت‌وگویی تلویزیونی در خصوص حادثه مرگ یک زن میانسال در جریان تخریب یک سازه ساختمانی گفت: در خصوص حادثه مورد نظر طبق گزارش مرجع انتظامی، خانم ۶۱ ساله‌ای به نام آسیه پناهی در درمانگاه چشمه‌سفید در شهر کرمانشاه فوت کرده است.

آسیه پناهی زنی که بعد از مقاومت و درگیری در برابر تخریب خانه‌اش جان باخت‌.

وی افزود: بلافاصله جسد این فرد به پزشکی قانونی منتقل شد، اما مشخص شد این فرد هیچ‌گونه آثار ضرب و جرح  بر روی بدنش وجود ندارد، که همین امر باعث شد تا دستور کالبدشکافی داده شود. 

کرمی گفت: در اینگونه پرونده‌ها برای آنکه قاضی بتواند در خصوص حادثه اظهارنظر کند، باید منتظر ماند و دید علت تامّه فوت چه بوده است. 

دادستان مرکز استان کرمانشاه گفت: واحد تخریب شده توسط شهرداری در حاشیه شهر قرار داشته و شهرداری به وظایف قانونی خود ذیل ماده ۵۵ قانون نسبت به تخریب این بنا که با بلوک سیمانی و بدون استحکام ساخته شده اقدام کرده است. 

دادستان مرکز استان کرمانشاه ادامه داد: البته ما معتقدیم شهرداری می‌توانسته است با مدیریت بهتر و با استفاده از ظرفیت‌های نهادهای حمایتی و کمک گرفتن از دستگاه‌هایی نظیر بهزیستی و کمیته امداد، این زن میانسال را قانع کند و او را دعوت به آرامش کرده و سپس نسبت به پاکسازی آن سازه اقدام کند. 

کرمی گفت: ما معتقدیم این بی‌تدبیری رخ داده است، اما آنچه مسلم است  این است که هیچ‌گونه جراحتی در بدن این زن وجود نداشته است. 

وی گفت: ما به شهروندان و همه هم‌وطنان این قول را می‌دهیم که این پرونده را با جدیت و با رعایت تمام قوانین و توجه به حقوق شهروندی مورد رسیدگی قرار دهیم.

وی در پاسخ به این سؤال که معمولاً در زمان اجرای حکم تخریب چنین بناهایی نمایندگانی از سازمان‌ها و دستگاه‌ها حضور دارند، آیا نماینده‌ای هم از دادستانی حضور داشته است یا خیر، گفت: در این پرونده هیچ نماینده‌ای از دادستانی در محل حضور نداشته است، زیرا شهرداری درخواستی برای حضور نماینده دادستانی یا دادگستری نداشته است. 

مجری از وی پرسید، چگونه ممکن است هیچ نماینده‌ای از طرف شما در آنجا نداشته باشد، وی ادامه داد: برخی از پرونده‌ها به حکم دادگاه باید ساختمان یا محلی تخریب شود که در این پرونده‌ها نماینده دادستان به عنوان مجری اجرای حکم دادگاه حضور پیدا می‌کند، اما در برخی پرونده‌ها خود شهرداری به وظایف ذاتی‌اش عمل می‌کند که اینجا از این دست پرونده بوده است.

کرمی گفت: به هر تقدیر ما این پرونده را یک پرونده قتل متصور شده‌ایم و به همین دلیل پرونده را به بازپرس ویژه قتل ارجاع داده‌ایم و از وی خواسته‌ایم کمافی‌السابق با جدیت و رعایت تمام جوانب موضوع را بررسی کند. 

دادستان مرکز استان کرمانشاه گفت: هرچند تا زمانی که علت تامّه فوت مشخص نشود، نمی‌توان هیچ‌گونه اظهارنظر دستی درباره این پرونده داشت. 

کرمی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا بستگان این خانم شکایتی داشته‌اند یا خیر، گفت: برادر این خانم شکایتی مطرح کرده که اتفاقاً همین شکایت مبنای رسیدگی به پرونده قرار گرفته است. 

دادستان مرکز استان کرمانشاه گفت: البته این نکته را هم باید بدانیم که برخلاف آنچه در رسانه‌های معاند و برخی رسانه‌های داخلی درباره مرگ این خانم مطرح شد صحت ندارد و اینگونه نبوده که این خانم در زیر آوار مدفون شود و یا مورد ضرب و جرح واقع شده باشد.

در ویدئوی زیر گفت‌وگوی دادستان کرمانشاه را با شبکه خبر ببینید.

کد خبر 515609

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جواد خان.ینام داشد اوج IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    1 1
    درسته که خانه این زن باید خراب میشده.اما بیایم ی لحظه فقط ی لحظه فکر کنیم یک ارگان بیاین و میخواهن خانه ما را خراب کنن و ما هم هیچ دفاعی نداریم.و میگویم وای الان خانمان بازمین یکسان میشودوبعد از این چه کنم. خب حالا بیایم فکر کنیم این زن موقع دفاع چه حالی داشته .
  • خاتم IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    6 0
    این اولین نیست و اخرین هم نخواهد بود