مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: بالگرد برای اطفای حریق هوایی در استان وجود ندارد؛ اقدامات پیشگیرانه باید در اولویت قرار بگیرد.  

آتش سوزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علی محمدی‌مقدم، مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص اعتبار اختصاص یافته از سازمان برنامه و بودجه به استان‌ها برای بحث اطفای حریق، اظهار کرد: طبق پیشنهادات مقرر شد بخش بیش‌تری از بودجه به بحث پیشگیری از آتش‌سوزی اختصاص پیدا کند ولی این میزان بودجه جوابگوی نیاز استان‌ها نیست.  

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری افزود: پیشگیری باید در اولویت قرار بگیرد، قراردادی به مبلغ ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان با جوامع محلی برای گشت و مراقبت از مراتع و جنگل‌ها منعقد شده است.  

وی گفت: بالگرد اطفای حریق هوایی در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد، مساحت جنگل‌ها و مراتع استان تقریبا با استان‌هایی که درگیر آتش‌سوزی هستند یکسان است، اما اقدامات پیشگیرانه موجب شده است که تاکنون عرصه‌های طبیعی ما دچار آتش‌سوزی نشود.  

محمدی‌مقدم افزود: چندین دستگاه دمنده و آتشکوب برای اطفای حریق خریداری شده اما تجهیزات در زمان بحران ناکافی است و تهیه بالگرد برای اطفای حریق با مدیریت بحران است.  

 مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ایجاد آتش‌بر در مناطق بحرانی، گشت‌زنی شبانه‌روزی در ۳۰ نقطه از جنگل‌ها، توزیع ۵ هزار بروشور آموزشی در بین جوامع محلی، سنگ‌چینی در مراتع و برداشت علوفه از اقدامات پیشگیرانه در حوزه آتش‌سوزی است.  

وی در پایان افزود: پیشنهاد اعزام نیرو برای اطفای حریق در این منطقه از سوی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری داده شد، همچنین تعداد ۵ دمنده به یاسوج فرستاده شد.  

کد خبر 516973

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha