مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲
۰ نفر

سفینه سرنشین‌دار دراگون که حامل دو فضانورد ناسا است به طور موفقیت‌آمیزی به ایستگاه فضایی بین‌المللی پیوست.

dragon

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از Verge سفینه سرنشین دراگون ۱۹ ساعت پس از شروع پرتابش با دو فضانورد ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید. پهلو گرفتن دراگون در ایستگاه فضایی بین‌المللی یک نقطه عطف دیگر در کارنامه شرکت اسپیس‌ایکس است.

دراگون روز یکشنبه ۱۱ خرداد در ساعت ۱۰:۱۶ دقیقه صبح به وقت شرق آمریکا نخستین تماس فیزیکی‌اش را با ورودی ایستگاه فضایی انجام داد که اصطلاحا «گرفتن نرم» (soft capture) نامیده می‌شود.

مرحله بعد که «گرفتن سخت» (hard capture) نام دارد شامل استفاده از چفت‌وبست می‌شود که اتصالی هوابندی‌شده ایجاد می‌کند که امکان  ورود باب بنکن و دوگ هرلی را به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌دهد.

دو مسافر سفینه سرنشین‌دار دراگون- باب بنکن و دوگ هرلی فضانوردان ناسا- تا چهار ماه ممکن است در این ایستگاه بمانند. آنها به سه فضانوردی ملحق می‌شوند که قبلا در ایستگاه فضایی به سر می‌بردند: کریس کسیدی فضانورد ناسا و کیهان‌نوردان روسی آناتولی ایوانیشین و ایوان واگنر.

پهلو گرفتن دراگون در ایستگاه فضایی یکی از مهمترین خصوصیات این سفینه فضایی شرکت اسپیس‌ایکس یعنی سیستم پهلوگیری خودکار آن را نشان داد. دراگون طوری طراحی شده است که به طور خودکار به ایستگاه فضایی نزدیکک شود و به ورودی استانداردشده متصل شود، بدون اینکه نیازی به فرماندهی سرنشینانش داشته باشد.

کد خبر 516793

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha