لیزبث سالاندر، شخصیت اصلی رمان و فیلم جنایی دختری با خالکوبی اژدها یا مردانی که از زنان متنفرند، شخصیت محوری یک سریال جدید خواهد شد.

دختری با خالکوبی اژدها

به گزارش همشهری آنلاین، دختری با خالکوبی اژدها یا «مردانی که از زنان متنفرند» یکی از رمان‌های سه‌گانه ملنیوم اثر استیگ لارسن، نویسنده و روزنامه‌نگار سوئدی است. نیلس آردن اپلو، کارگردان سوئدی در سال ۲۰۰۹ و دیوید فینچر سال ۲۰۱۱ فیلمی با اقتباس از این رمان ساختند. 

ورایتی خبر داده است که سریال دختری با خالکوبی اژدها توسط آمازون در سونی پیکچرز تله‌ویژن و استودیو آمازون تولید خواهد شد. این سریال بر اساس شخصیت اصلی رمان لارسن ساخته می‌شود اما گفته شده است قرار نیست سریال دنباله‌ای بر داستان کتاب یا فیلم باشد.

لیزبث سالاندر یا همان دختری با خالکوبی اژدها، دختری ۲۴ ساله لاغر و رنگ پریده، با موهای کوتاه سیاه و خالکوبی‌های بسیار است که یک خالکوبی اژدها هم بر شانه چپ دارد. او یک هکر حرفه‌ای است که با نام مستعار واسپ Wasp کار می‌کند. لیزبث در رمان دختری با خالکوبی اژدها، در حل معمای گم شدن یک دختر در دهه ۱۹۶۰ در سوئد و حل یک پرونده جنایی قتل‌های زنجیره‌ای زنان، به یک روزنامه‌نگار که مامور اصلی حل این معماها است، کمک می‌کند.

محوریت رمان‌های ملنیوم استیگ لارسن با نام‌های دختری با خالکوبی اژدها (یا عنوان اصلی سوئدیش، مردانی که از زنان متنفرند)، دختری که با آتش بازی کرد و دختری که به لانه زنبور لگد زد نگاه مردسالارانه و جنسیت‌زده به زنان و جنایت‌هایی است که علیه آن‌ها صورت می‌گیرد. در فیلم فینچر، رونی مارا نقش لیزبث را بازی کرد که برای آن نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

کد خبر 516772

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha