مدیرحمل و نقل پاک شهرداری یزد گفت: کسبه از موانع اجرا نشدن طرح ایجاد مسیرهای دوچرخه‌سواری در شهر هستند.

مسیر دوچرخه سواری

به گزارش همشهری‌آنلاین، مهدی شهریاری در گفت‌وگو با ایسنا افزود: نبود مسیرهای دوچرخه‌سواری ایمن در یزد جان دوچرخه‌سواران را تهدید می‌کند و طی ماه‌های اخیر شاهد افزایش حوادث ترافیکی برای دوچرخه‌سواران شهرمان هستیم.

وی ادامه داد: ایجاد زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری به منظور حفظ ایمنی و امنیت جان دوچرخه‌سواران از مهم‌ترین مطالبات مردم از شهرداری است.

شهریاری اضافه کرد: مسیرهای دوچرخه‌سواری  در شهرهایی مانند قزوین و مشهد و حتی شهرهای کوچک کشورمان در حال توسعه هستند، اما هنوز چنین امکانی در یزد وجود ندارند.

مدیر حمل و نقل پاک شهرداری یزد گفت: ایجاد مسیرهای دوچرخه‌سواری ایمن و استاندارد باید یکی از اولویت‌های شهرداری باشد. ایجاد این مسیرها در گروی همراهی و عزم مسئولان و مشارکت شهروندان است. مردم به ویژه کسبه باید از اهمیت ایجاد این مسیرها آگاه شوند.

وی افزود: آمار تصادف دوچرخه‌سواران در شهر یزد به دنبال افزایش استفاده از دوچرخه در روزهای شیوع کرونا افزایش یافت. در این ایام ضایعه قطع نخاع و فوت مهیار فرزانه،  ملی‌پوش نوجوان یزدی به دلیل نبود چنین زیرساخت‌هایی در شهر را شاهد بودیم در حالی که یکی از عوامل بازدارنده از وقوع چنین حوادثی، اجرای طرح مسیرهای دوچرخه‌سواری در یزد است.

شهریاری ادامه داد: با وجود این که شهرداری با کمترین هزینه و با همکاری مردم می‌تواند برای اجرای این طرح‌ اقدام کند، اکنون با مخالفت کسبه معابر مواجه است.

مدیر حمل و نقل پاک شهرداری یزد اظهار کرد: ترویج دوچرخه‌سواری ایمن در شهری مانند یزد که از آلودگی هوا، کم‌تحرکی و بیماری‌هایی مانند دیابت در بین شهروندان رنج می‌برد، ضروری است.

وی بیان کرد: با کاهش مقداری از عرض خیابان‌ها و معابر و اختصاص آن به خطوط ویژه دوچرخه‌سواران، نه تنها جان دوچرخه‌سواران شهر حفظ و از آلودگی و دیگر مشکلات شهری کاسته خواهد شد، بلکه بسیاری از مشکلات ترافیکی شهر که امروز در انحصار خودروهاست نیز برطرف خواهد شد.

کد خبر 516654

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha