مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
۰ نفر

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ری گفت : تسهیلات یک میلیارد ریالی به بافت‌های فرسوده شهرستان ری پرداخت می‌شود و متقاضیان با ثبت نام می‌توانند از این تسهیلات و مزایا بهره‌مند شوند.

بافت فرسوده - محله مينابي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی نورمحمدی در حاشیه جلسه ستاد بازآفرینی احیا و نوسازی بافت فرسوده شهرستان ری واقع در جنوب استان تهران اظهار کرد: تسهیلات ارزان قیمت  برای احیا، ترمیم مبلمان شهری و بازآفرینی شهری پرداخت می شود.

نورمحمدی بیان کرد:  بازپرداخت این وام ها با سود ۶ درصد است و متقاضی هر واحد تاکنون می‌توانست ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کند که بر اساس ابلاغیه جدید وزارت راه و شهرسازی این میزان در این شهرها به یک میلیارد ریال افزایش یافت.

وی عنوان کرد: علاوه بر تخفیف ۵۰ درصدی عوارض صدور پروانه ساختمانی به ازای هر واحد مسکونی که در بافت فرسوده تخفیف در حق انشعاب وپرداخت عوارض از جمله بسته های تشویقی مربوط به نوسازی بافت شهری است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ری اضافه کرد: کهریزک با یکهزار و ۹۲۳ هکتار وسعت دارای ۱۴ هکتار بافت فرسوده، باقرشهر با ۵۴۱ هکتار دارای ۸۰ هکتار بافت فرسوده و حسن آباد با یکهزار و ۵۳۵ هکتار دارای ۲۲ هکتار بافت فرسوده است که با این تسهیلات بخش عمده ای بازسازی می‌شود.

نور محمدی تصریح کرد: شهرهای کهریزک و باقرشهر به دلیل شرایط موجود در مرحله بازآفرینی قرار دارند و  این شهرها در اولویت پرداخت تسهیلات قرار دارند.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ری یادآور شد: ساکنان بافت‌های فرسوده علاوه بر محدودیت در برخورداری از امکانات رفاهی، به دلیل ساختار فرسوده و ناایمن در معرض انواع تهدیدها و آسیب‌ها به خصوص در مواقع زلزله و بلایای طبیعی قرار دارند.

کد خبر 516479

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha