مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: وزش باد به نسبت شدید از روز شنبه ۱۰ خرداد تا اواسط هفته در برخی ساعات به کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی تا ۷ کیلومتر منجر می‌شود.  

آب و هوا

به گزارش همشهری انلاین به نقل ازایرنا، مهران چراغپور، مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری، شنبه ۱۰ خرداد، در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: وزش باد شدید منجر به انتقال گرد و خاک از کشور عراق و استان خوزستان به استان می‌شود و در برخی ساعات کیفیت هوا برای گروه‌های حساس ناسالم می‌شود.  

وی ادامه داد: از روز سه‌شنبه ۱۳ خرداد پدیده گرد و خاک از استان خارج می‌شود اما همچنان تا پایان هفته در بعدازظهرها شاهد وزش باد شدید خواهیم بود.  

چراغپور همچنین از افزایش ۲ درجه‌ای دمای هوا در استان خبر داد و گفت: روند افزایشی دما در استان آغاز شده و روزانه یک تا ۲ درجه دما افزایش می‌یابد.  

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد : با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی، بارش موثری تا پایان تابستان در استان شکل نمی‌گیرد.  

چراغپور از کاهش ۳۶ درصدی بارش‌ها در استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: میانگین بارش‌های سال آبی جاری استان ۵۳۱ میلیمتر است که در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت نیز ۷ درصد کاهش دارد.  

چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.  

کد خبر 516282

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha