رئیس شرکت داروسازی آمریکایی اعلام کرد: ممکن است تا اواخر ماه اکتبر (اوایل مهر) واکسن ویروس کرونا در دسترس باشد.

واکسن کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان نوشت: فایزر، شرکت داروسازی آمریکایی، می‌گوید ممکن است واکسن ویروس کرونا اواخر ماه اکتبر (اوایل مهرماه) در دسترس باشد.

مدیران این شرکت داروسازی به تازگی اعلام کردند ممکن است قبل از سال ۲۰۲۱ یک یا چند واکسن علیه کوویدـ۱۹ در دسترس باشد، اما هشدار داده‌اند که این چالش‌ها دلهره‌آور خواهد بود‏، زیرا تخمین زده می‌شود ۱۵ میلیارد دوز واکسن برای متوقف کردن بیماری همه‌گیر کرونا لازم است.

بیش از ۱۰۰ آزمایشگاه در سرتاسر جهان در تلاش‌اند واکسنی علیه ویروس کرونا تولید کنند، از جمله ۱۰ موردی که آن را به مرحله کارآزمایی بالینی رسانده‌اند و مراحل پیشرفت واکسن را پشت سر می‌گذارند.

سوریوت، رئیس شرکت «AstraZeneca»، در یک جلسه توجیهی مجازی گفت: «امید بسیاری از مردم این است که تا پایان امسال واکسن داشته باشیم و ما امیدواریم که چند واکسن مختلف علیه این بیماری تا آخر سال موجود شود».
شرکت وی برای تهیه و توزیع واکسن مورد استفاده در انگلیس با این کشور همکاری می‌کند.

آلبرت بورلا، رئیس فایزر، در عین حال بیان کرد: شرکت وی که آزمایش‌های بالینی را با شرکت آلمانی Biontech در مورد چندین واکسن احتمالی در اروپا و آمریکا انجام می‌دهد، یک واکسن قبل از پایان سال جاری آماده خواهد کرد.

فایزر شرکت داروسازی آمریکایی و چندملیتی است که هم‌اکنون به ‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت داروسازی جهان شناخته می‌شود.

کد خبر 516236

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha