شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶
۰ نفر

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی، محلی کردستان گفت: تاکنون حدود ۱۵۰ خانه ورزش روستایی ۴۰ تا ۵۰ مترمربعی در استان به وسایل ورزشی مختلف تجهیز شده است.

خانه ورزش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، هوشنگ امینی اظهار کرد: سال ۹۸ نیز حدود ۶۰ خانه ورزش روستایی در مناطق مختلف استان به ابزار ورزشی تجهیز شد که بیشتر شامل روستاهای محروم و دور افتاده بود.

وی با اشاره به اینکه در صورت تامین اعتبار تلاش می‌کنیم امسال هم ۵۰ خانه ورزش روستایی را در استان تجهیز کنیم. افزود: خانه‌های ورزش روستایی که به دلیل شیوع کرونا تعطیل بودند، مانند دیگر اماکن ورزشی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی، محلی کردستان به حداقل ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار برای تجهیز هر خانه ورزش روستایی اشاره کرد و گفت: امکانات و رشته‌هایی که در این خانه‌های ورزش وجود دارد شامل فوتبال دستی، میز پینگ‌پنگ، تاتامی، دارت، شطرنج، طناب بازی است.

امینی اظهار کرد: خانه‌های ورزش در روستاها با هدف ایجاد شور، نشاط، هیجان و روحیه ورزشی و سرگرمی برای روستاییان به‌ویژه جوانان احداث می‌شود که البته به توسعه بنیان ورزش قهرمانی در روستاها نیز کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به این‌که خانه ورزش روستایی بر اساس جمعیت، هماهنگی با فرمانداری و اداره ورزش و جوانان هر شهرستان احداث می‌شود، اضافه کرد: اولویت‌بندی احداث خانه ورزش با روستاهای محروم است و این روستاها بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی، محلی کردستان یادآور شد: در صورت کاهش و از بین رفتن شیوع کرونا، امسال چند جشنواره بازی‌های بومی – محلی در استان برگزار خواهیم کرد.

 ۳۶۴ هیات ورزشی فعال در کردستان وجود دارد که شامل ۳۴ هیات استانی و ۳۳۰ هیات شهرستانی است و ۶۴ هزار و ۲۰۲ ورزشکار سازمان یافته در این هیات‌ها مشغول به فعالیت هستند.

کد خبر 516141

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha