سرپرست گروه پایش صنایع شیلاتی و توسعه بازار آبزیان شیلات سیستان و بلوچستان گفت: تا کنون در هیچ یک از تحقیقات علمی انتقال کرونا از طریق آبزیان به انسان اثبات نشده اما تقاضا برای خرید آبزیان تازه با شیوع این ویروس کم شده و شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار هستیم.

بازار آبزیان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بهزاد امیری جمعه نهم اظهار کرد: تغذیه سالم یکی از ابعاد زندگی سالم بوده و مصرف آبزیان شاخص مهمی برای سلامت هر جامعه است.

وی افزود: سازمان جهانی بهداشت با توجه به تأثیر مهمی که آبزیان بر سلامت انسان و پیشگیری از بروز بیماری‌ها دارند مصرف ۲ بار ماهی در هفته را توصیه می‌کند.

سرپرست گروه پایش صنایع شیلاتی و توسعه بازار آبزیان شیلات سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: مصرف آبزیان شاخص مهمی برای سلامت هر جامعه است، به آن دسته از شهروندانی که نگرانی و حساسیت بالایی در این زمینه دارند پیشنهاد می‌شود از محصولات بسته‌بندی‌شده و کنسروی که توسط واحدهای صنایع شیلاتی با بهترین کیفیت تولید و به بازار کشور عرضه می‌شوند استفاده کنند.

وی ادامه داد: با توجه به پروتکل‌های بهداشتی که با همکاری سازمان دامپزشکی، وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو برای توزیع و عرضه محصولات تازه خام دامی ارائه‌شده مردم می‌توانند محصولات شیلاتی را کامل پخته و به راحتی مصرف کنند.

امیری یکی از مهمترین اصول برای پیشگیری از ابتلا به کرونا را تقویت سیستم ایمنی بدن بیان کرد و افزود: محصولات شیلاتی سرشار از ویتامین D، سلنیوم و منبع غنی امگا ۳ از مواد مؤثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن هستند که می‌تواند در شرایط کرونایی مؤثر باشد.

کد خبر 515998

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha