معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه گفت: با جذب قابل توجهی از دانشجویان داخلی و خارجی در ۷ پردیس بین‌المللی کیش می‌توانیم جهشی در منطقه آزاد کیش ایجاد کنیم تا این منطقه نه تنها به عنوان جزیره گردشگری ماموریت خود را ادامه می‌دهد به عنوان مرکز علمی ایران میان مناطق آزاد کشور نیز مطرح شود.

کیش

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، نشست روسای دانشگاه های کیش با معاون امور اقتصادی سازمان برنامه بودجه و مدیرعامل صندوق توسعه ملی باحضور غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، در سالن خوارزمی مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست گفت: برنامه‌ریزی‌ها و تمهیدات خوبی برای جذب دانشجویان مقیم خارج از کشور و دانشجویان خارجی در این منطقه پیش بینی شده است.

غلامحسین مظفری افزود: خوشبختانه بیش از  ۶۶۰۰ دانشجویی که در دانشگاه های جزیره کیش جذب شدند  بخش عمده این دانشجویان بیش از ۷۰ درصد در مقاطع تحصیلی دکترا و تحصیلات تکمیلی مشغول به آموزش هستند.

وی ادامه داد: ما می توانیم با بهره گیری از ظرفیت مجموعه های توانمند بخش غیر دولتی و دولتی غیر علمی در کنسرسیوم‌های دانشگاه های بین‌المللی سرمایه گذاری کنیم تا زیرساخت های موجود در این منطقه تقویت شود.

در ادامه معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه گفت: با جذب قابل توجهی از دانشجویان داخلی و خارجی در ۷ پردیس بین المللی کیش می‌توانیم جهشی در منطقه آزاد کیش ایجاد کنیم که این منطقه نه تنها به عنوان جزیره گردشگری ماموریت خود را ادامه می دهد به عنوان مرکز علمی ایران میان مناطق آزاد کشور نیز مطرح شود.

سید حمید پورمحمدی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های بسیار بزرگی که دانشگاه های مهم و تراز اول کشور در این منطقه ایجاد کرده است، جزیره کیش می تواند به عنوان هاب علمی در کشور پیشرو باشد.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات فعلی دانشگاه‌ها، دانشجوها و حمایت هایی که دولت باید از این مجموعه ها انجام دهد از قبیل تسهیلات لازم از طریق تسهیل در امر مبادلات ارزی از طریق تجهیزات و زیرساخت‌هایی هست که برای هر کدام راه کارهایی تعریف شد که با پیگیری‌های صورت گرفته این موضوعات در آینده نزدیک به نتیجه خواهد رسید.

پورمحمدی اضافه کرد: با مشارکت دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی و واحدهای تولیدی با دانشگاه‌های مطرح کشور؛ تبدیل جزیره کیش به هاب علمی کشور تحقق می یابد.

همچنین مدیرعامل صندوق توسعه ملی در این نشست گفت:  براساس سیاست های مقام معظم رهبری از تولیدات دانش بنیان پشتیبانی و حمایت خواهیم کرد.

مرتضی شهیدزاده بیان کرد: صندوق توسعه ملی با حمایت از تولیدات دانش بنیان که پرورش یافته این دانشگاه هاست می تواند ایده های فنی این دانشگاه ها که متمایز و نو آور هستند، تجاری سازی کند.

وی در پایان تصریح کرد: ارز در نظر گرفته شده برای صادرات با نرخ ۱۱درصد در اختیار بخش های مربوطه که تولیدات داخلی دارند، اختصاص داده خواهد شد.

کد خبر 515978

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha