جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
۰ نفر

مسئول فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ بوکان گفت: ۲ فرد ۳۵ و ۱۷ ساله از اعضای یک خانواده در حین شنا در رودخانه زرینه‌رود این شهرستان غرق شدند.

غرق شدن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سید طاها قاسمی جمعه نهم خرداد اظهار کرد: این حادثه عصر روز گذشته روی داد که پس از تماس با مرکز فوریت‌های پزشکی بوکان مبنی بر غرق‌شدگی ۲ نفر در این رودخانه و در نزدیکی روستای «قشلاق» بلافاصله آمبولانس مرکز جاده‌ای روستای جوانمرد از توابع بخش سیمینه به محل اعزام شد.

وی افزود: هنگام رسیدن آمبولانس، هر۲ نفر دچار ایست قلبی تنفسی شده بودند که بلافاصله اقدامات پیشرفته احیای قلبی ریوی توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی برروی آنها انجام شد اما متاسفانه هر ۲ نفر جان خود را از دست داده بودند.

قاسمی علت غرق شدن این افراد را سقوط در آب و آشنا نبودن به فنون شنا اعلام کرد.

یکی از افراد غرق شده ۳۵ ساله ساکن بوکان و دیگری عموزاده وی ۱۷ ساله ساکن شهرستان اشنویه بودند.

این نخستین حادثه غرق‌شدگی در رودخانه زرینه در این شهرستان در سال جاری است؛ با آغاز فصل گرما بسیاری از مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به تفریح و شنا به آب رودخانه‌ها و سدها روی می‌آورند که در برخی از موارد موجب بروز حوادث جبران‌ناپذیری می‌شود.  

با وجود هشدارهای آب منطقه‌ای استان آذربایجان‌غربی مبنی بر ممنوعیت شنا، هرساله شاهد غرق شدن تعدادی از مردم در رودخانه‌ها و منابع آبی استان هستیم.

زرینه‌رود با طول ۳۰۲ کیلومتر یکی از طویل‌ترین و پرآب‌ترین رودهای شمال غرب کشور است که از کوه‌های چهل چشمه در سقز سرچشمه می‌گیرد و پس از گذر از شهرستان‌های بوکان، شاهین‌دژ و میاندوآب در جنوب دریاچه ارومیه با تشکیل یک دلتای وسیع به عرض حدود ۱۰ کیلومتر در مراتع باتلاقی تالاب قره قشلاق به دریاچه ارومیه می‌ریزد.

کد خبر 515954

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha