چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
۰ نفر

پیکر زنده‌یاد «صدیقه کیانفر» پس از تشییع در قطعه هنرمندان واقع در بهشت زهرا(س) آرام گرفت.

صدیقه کیانفر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، مراسم تشییع پیکر زنده یاد «صدیقه کیانفر» هنرمند سینما، تئاتر، رادیو و تلویزیون صبح امروز؛ چهارشنبه ۷ خرداد در بهشت زهرا(س) برگزار و مراسم تدفین وی در قطعه هنرمندان انجام شد. در این مراسم «محمد صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید شاه آبادی معاون صدا، سیدمحمد طباطبایی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، حمیدرضا افتخاری مدیرکل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش، جمعی از هنرمندان نظیر اصغر همت، سوسن پرور، امید زندگانی، مجید حمزه، کامیار محبی و ... حضور داشتند.

در این مراسم اصغر همت در سخنانی گفت: هرچه غلو بشود در گفتن خوبی های خانم کیانفر باز هم حق مطلب درباره ایشان ادا نشده است. محبت و نگاه مهربان خانم کیانفر را مممکن است فقط از مادرشان دیده باشند. محبت و مهربانی که ایشان داشت نظیر مادرمان بود. ایشان همیشه سرشار از نشاط و زندگی بود.  

در ادامه نیز طباطبایی تظهار کرد: صحبت کردن راجع به خانم کیانفر خیلی سخت است. ایشان از معدود بازیگران ایرانی هستند که در همه حوزه های نمایشی کار کرده اند و تا سال های آخر عمر خود کار کردند و در ۸۶ سالگی روی صحنه تئاتر رفتند و کار کردند. تشکر می کنم از دوستان تئاتری که از خانم کیانفر دعوت کردند تا ما شاهد بازی ایشان باشیم.   وی در طول عمر هنری خود در آثار سینمایی متعددی از جمله «هامون»، «آپارتمان شماره ۱۳»، «مأموریت آقای شادی»، «همسر» و «من زمین را دوست دارم» ایفای نقش کرده بود.

«بچه های کوچه دوستی» هنگامه مفید، «همه بچه های من» مرضیه برومند، «بی گناهان» احمد امینی، «میوه ممنوعه» حسن فتحی و «رسم عاشقی» سعید سلطانی نیز از جمله مجموعه های تلویزیونی هستند که صدیقه کیانفر در آن ها به ایفای نقش پرداخته بود. حضور در نمایش های «دریاچه پنهان» مسعود دلخواه و «هایلایت» سوسن پرور از جمله تجربیات تئاتری زنده یاد کیانفر بودند.
 

کد خبر 515497

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha