انتشار برخی ادعاهای نادرست رئیس جمهوری آمریکا در قالب توییت‌های جنجالی سرانجام دردسرساز شد و توییتر اعلام کرد برای اولین بار برچسب «هشدار» را برای برخی نوشته‌های دانلد ترامپ استفاده می‌کند.

دانلد ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، ترامپ از زمان وارد شدن به کاخ سفید در مقام رئیس جمهوری ایالات متحده از امکان توییتر برای نفرت‌پراکنی، تهدید کردن دشمنان خود به جنگ و آبروریزی و این اواخر بازتاب دادن یک ادعای دروغ درباره مرگ یکی از کارمندان کنگره در ۲۰۰۱ برای ضربه زدن به اعتبار یک چهره رسانه‌ای سوء استفاده کرده است. این اقدام‌ها که تا روز گذشته با بی‌خیالی مدیران توییتر همراه بود، درباره مرگ لوری کلاسوتیس بسیار جنجالی شد.

تیموتی کلاسوتیس، همسر لوری روز سه‌شنبه نامه‌ای به مدیر عامل توییتر نوشت و از او خواست ادعاهای اشتباه ترامپ را درباره مرگ همسرش حذف کند اما جک دورسی و دیگر مدیران ارشد توییتر اعلام کردند نمی‌توانند به درخواست آقای کلاسوتیس پاسخ مثبت بدهند. رئیس جمهوری آمریکا در توییت‌های خود جو اسکاربورو، نماینده پیشین کنگره و مجری مشهور آمریکایی را عامل اصلی مرگ لوری کلاسوتیس در سال ۲۰۰۱ دانسته است.

گرچه توییتر ترامپ را از رهبران جهانی می‌داند و نسبت به توییت‌های [اشتباه) آنها واکنش نشان نمی‌دهد اما آنچه رئیس جمهوری آمریکا درباره سیاست رای‌گیری پستی ایالت کالیفرنیا نوشت، خون مدیران این رسانه اجتماعی را به جوش آورد. چند ساعت پس از توییت ترامپ در انتقاد از شیوه رای‌گیری پستی، توییتر آن را مصداق ضربه زدن به اتحاد ملی دانست و بر اساس آیین‌نامه‌ای که از ۱۱ می اجرایی شده، برای نخستین‌بار از برچسب هشدار برای توییت‌های ترامپ استفاده کرد.

رئیس جمهوری آمریکا هم بی‌کار ننشست و عصر سه‌شنبه در چند توییت به اقدام مدیران توییتر پاسخ داد. ترامپ توییتر را به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و نقض آزادی بیان متهم و ادعا کرد به عنوان رئیس جمهوری ایالات متحده اجازه نخواهد داد این اتفاق بیفتد. هر چند بر اساس قوانین فدرال، پلتفرم‌های اینترنتی اجازه دارند در مطالبی که کاربران شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند، دست ببرند.

توییتر روز گذشته کنار توییت‌های ترامپ یک نشان آبی‌رنگ هشدار و تعجب گذاشت و از کاربران خواست برای دریافت اطلاعات درست درباره رای‌گیری پست به لینک مرتبط مراجعه کنند. این نشان هشدار البته فقط در فضای توییتر دیده می‌شود و اگر توییت در یک رسانه دیگر بازنشر شود، احتمالا کسی نمی‌تواند آن را ببیند. ترامپ در توییتر بیش از ۸۰ میلیون دنبال‌کننده دارد.

کد خبر 515467

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha