شمار کل موارد عفونت با ویروس کرونا در جهان از پنج ونیم میلیون مورد گذشت و سازمان جهانی بهداشت درباره اوج‌گیری موارد عفونت کرونا با برداشتن قرنطینه در کشورها هشدار داد.

second peak

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین موارد ثابت‌ شده عفونت با ویروس کرونا بر اساس ارقام دانشگاه جانز هاپکینز به دست کم ۵۵۱۸۹۰۵ و تلفات ناشی از آن به ۳۴۶۷۰۰ مورد رسید.

البته شمار واقعی عفونت‌ها و تلفات احتمالا بسیار بالاتر از این میزان است، چرا که کشورها تعریف‌های متفاوتی را برای تشخیص به کار می‌برند و میزان آزمایش‌ کردن همه در آنها متفاوت است و تاخیر در گزارش‌دهی و کم‌شماری در موارد عفونت نیز وجود دارد.

  • هشدار درباره پیک دوم در شیوع کرونا

از طرف دیگر سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که در مناطقی که شیوع کووید-۱۹ در حال فروکش کردن است، باید مراقب پیک یا قله دوم شیوع بیماری بود.

این سازمان هشدار داد که اگر کشورها اقدامات مهار شیوع را زودتر از حد کنار بگذارند، ممکن است با اوج‌گیری مجدد موارد بیماری مواجه شوند.

دکتر مایک رایان، رئیس بخش اضطرارهای سازمان جهانی بهداشت گفت: «نمی‌توان فرض کرد فقط چون موارد بیماری در حال کاهش است، این روند کاهش ادامه خواهد داشت و چند ماه فرصت خواهیم داشت که برای موج دوم آماده شویم. ممکن است در همین موج اول قله دومی به علت اوج‌گیری مجدد موارد بیماری رخ دهد.

  • گزارش بیشترین مرگ روزانه در روسیه

روسیه بیشتر میزان افزایش موارد مرگ در یک روز را گزارش کرد. روسیه روز سه‌شنبه ۶ خرداد میزان بی‌سابقه ۱۷۴ مورد جدید مرگ ناشی از ویروس کرونا در طول ۲۴ ساعت را گزارش کرد و به این ترتیب شمار تلفات ناشی از کرونا در این کشور به ۳۸۰۷ مورد رسید. شمار موارد عفونت با کرونا در روسیه با گزارش ۸۹۱۵ مورد جدید به ۳۶۲۳۴۲ مورد رسید.

  • توقف آزمایش هیدروکسی کلروکین در بیماران کرونا

سازمان جهانی بهداشت کارآزمایی هیدروکسی کلروکین را متوقف کرد. سازمان جهانی بهداشت آزمایش داروی ضد مالاریا هیدروکسی کلروکین را به علت عوارض جانبی متوقف کرد.

تدروس ادهانوم قبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت به مقاله‌ای در ژورنال پزشکی لنست در هفته گذشته اشاره کرد که میزان بالای مرگ و عوارض قلبی را در بیماران کووید-۱۹ دریافت‌کننده این دارو نشان داده بود. او گفت با توجه به نتایج این بررسی، این سازمان بخش مربوط به آزمایش هیدروکسی کلروکین را در کارآزمایی بالینی جهانی «یگانگی» که داروهای احتمالی موثر بر ویروس کرونا را آزمایش می‌کند، متوقف کرده است.

دفتر مارک روت، نخست‌وزیر هلند اعلام کرد او به علت اطاعت محدودیت‌های وضع‌شده در این کشور در دیدار از آسایشگاه‌ها به علت شیوع کرونا نتوانست در هفته‌های پایانی عمر مادرش به دیدار او برود. رسانه‌های هلند گزارش کردند مادر نخست‌وزیر به علت کرونا فوت نکرده است، اما شیوع کرونا در آسایشگاهی که او در آن ساکن بود، رخ داده بود.

  • آمار مرگ‌های کرونا در بریتانیا ۱۰ هزار مورد بیشتر شد

ارقام جدید که اداره آمار ملی بریتانیا منتشر کرده است، نشان می‌دهد که شمار تلفات ناشی از کرونا در این کشور به ۴۷۰۰۰ مورد رسیده است.

این رقم ۱۰ هزار مورد بیشترین از آخرین آمار تلفات کرونا بر اساس اعلام دولت بریتانیا – حدود ۳۷۰۰۰ مورد- است، چرا که شامل مرگ‌هایی که در آن کووید-۱۹ به عنوان علت «احتمالی» مطرح شده است، هم می‌شود. آمار دولت فقط مرگ‌های بیماران با آزمایش مثبت ویروس کرونا را فهرست می‌کند.

  • تردید درباره دقت آمار مرگ‌های کرونا در مکزیک

بررسی میزان مرگ‌ها رخ داده در مکزیکوسیتی پایتخت مکزیک باعث ابراز تردید در آمار رسمی تلفات کووید-۱۹ در این کشور شده است.

فقط در مکزیکوسیتی در سال میلادی جاری نسبت به دوره مشابه در چهار سال گذشته ۸۰۷۲ مورد گواهی فوت بیشتری صادر شده است. بر اساس این گزارش در ماه آوریل ۲۰۲۰ شمار گواهی فوت صادر شده ۳۷ درصد بیشتر از میانگین گواهی فوت در چهار سال گذشته است. همچنین تخمین زده می‌شود تا پایان ماه مه این تفاوت به ۱۲۰ درصد برسد.

این در حالی است که ارقام رسمی تلفات کووید-۱۹ گزارش شده در کل مکزیک حدود ۷۴۰۰ مورد بیشتر نیست.

کد خبر 515228

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha