مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵
۰ نفر

استخرها از جمله جاهایی هستند که با کاهش قرنطینه عمومی کرونا در حال بازگشایی هستند، اما آیا شنا کردن در استخر افراد در معرض خطر سرایت ویروس کرونا قرار می‌دهد؟

pool

به گزارش همشهری آنلاین، استخرهای سربسته با وجود تجمع افراد، گردش هوای ناکافی و وجود سطوح آلوده مانند نرده‌های استخر می‌توانند خطر سرایت ویروس کرونا را بالا ببرند.

مسئله بعدی این است که امکان آلودگی آب استخر با ویروس کرونا است. گرچه در حال حاضر داده‌ای درباره چگونگی پاسخ ویروس کرونا به کلر وجود ندارد، اما کلر ویروس‌های مشابه را به طور موثری غیر فعال می‌کند.

برای اینکه کلر خواص ضدعفونی‌کننده‌اش را به طور موثر اعمال کند، میزان غلظت کلر آزاد باید بین یک تا ۵ میلی‌گرم در لیتر باشد. به گفته کارشناسان اگر میزان غلظت کلر در استخر در این حد نگهداشته شود، بعید است که ویروس‌های جدید کرونا بتواند در آب فعال بمانند.

مشکل اصلی  استخرهای سربسته تهویه هوا است که همان خطراتی را از لحاظ انتشار ویروس کرونا دارد که سایرفضاهای سربسته دارند. اما در استخرهای روباز این مشکل وجود ندارد.

بنابراین در استخرها باید به خصوص مسئله تهویه هوا و ضد عفونی کردن سطوح توجه کرد و البته مانند هر جای دیگری که تجمع افراد در آن رخ می‌دهد، فاصله‌گیری جسمی افراد باید رعایت شود.

همچنین در بخش رختکنی و دوش گرفتن هم باید احتیاط بیشتری بکنید. در این جاها در نزدیکی افراد غریبه‌ای قرار می‌گیرید که ماسک به صورت ندارند و همچنین مجبورید دستگیره‌های در و دسته‌های دوش را لمس کنید که ممکن است به ویروس آلوده باشند.

کد خبر 515196

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha