ماجرای تلخ رومینای ۱۳ ساله که پدرش چند روز پیش او را با داس در خواب کشت، نخستین پرونده از نوع پرونده‌های قتل ناموسی نیست و قطعا آخرین نیز نخواهد بود اما به خوبی نشان می‌دهد که ضعف قوانین موجود تا چه اندازه زیاد است که پدری به بهانه «ناموس»، به خود اجازه قتل فرزندش را می‌دهد و اطرافیان نیز آن را تایید می‌کنند.

رومینا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سایت میدان، در نخستین روز از ماه جاری، پدری ۴۲ ساله از ترس بی‌آبرویی، داس را بر گردن نحیف دختر ۱۳ ساله‌اش (رومینا متولد سال ۱۳۸۵ بود) نشاند و سرش را برید و نام «رومینا» مانند سارینا، هوژان، فرشته، زعفران، نازنین، زبیده، سارا، هاجره و … قربانیان قتل‌های ناموسی همین چند ماه آغازین سال ۹۹، در فهرست اسامی قبرستان جا گرفت. دختری که هنوز ۱۳ سالش تمام نشده بود.

پدر ابتدا سعی می‌کند دخترش را خفه کند و وقتی موفق نمی‌شود، سر دختر را با داس می‌برد. با شیون‌های مادر و بقیه همسایه‌ها پلیس سر می‌رسد و قاتل را بازداشت می‌کند. این روزها پدر قاتل در زندان است. برادر ۶ ساله و مادر رومینا تنها عزاداران این خانه نیستند. اهالی روستای «حویق» شهرستان آستارا چند روزی است که در غمی عمیق به سر می‌برند.

برای بررسی هرچه بهتر این پرونده با اسفندیار اشرفی، عموی مقتول و همچنین بهمن خاوری، همان پسری که یکی از شخصیت‌های این داستان دردناک است به گفت‌وگو نشستیم. ناگفته پیداست که اظهارات این دو نفر که در جناح‌های مقابل یکدیگر قرار دارند، کاملا با هم در تضاد است و نگارنده هم تلاشی ندارد تا حقی را بین آنها تقسیم کند و گزارش، صرفا روایتی است از یک قتل ناموسی دیگر.

  • به پلیس هم گفتم که دوستش دارم و اجباری در کار نبود

ماجرا از ارتباط رومینا و بهمن آغاز شد. رابطه‌ای که به زعم بهمن عاشقانه و از نظر عموی رومینا با رعب و تهدید همراه بود. بهمن حدودا ۳۵ سال دارد و حالا و بعد از رومینا زندگی خود را نابود شده می‌داند: «چند سالی بود که عاشق هم بودیم و بالاخره تصمیم گرفتم تا یک نفر را بفرستم و او را از پدرش خواستگاری کنم. اما از آنجا که مذهب ما یکی نبود، مخالفت کردند. به همین خاطر هم دختر به من گفت که پدرم رضایت نمی‌دهد و باید فراری‌اش بدهم. همین شد که با هم فرار کردیم و پنج روزی ناپدید شدیم. بعد از این ماجرا بود که پدرش در پاسگاه حویق از من به جرم آدم‌ربایی شکایت کرد. حتی به من تهمت زد که دخترش را بیهوش کردم و طلاهایش را هم دزدیدم. وقتی پاسگاه، دختر را خواست و او هم به آن‌ها گفت که به خواسته خودش با من آمده است، باز پدرش بیخیال نشد. در آگاهی آستارا هم از من شکایت کرد و چند روز بعد آگاهی با من تماس گرفت. ولی چند نفر از بستگان آمدند و خواستند که ما با هم صیغه کنیم تا ماجرا تمام شود. موقع بازجویی من گفتم که آن دختر را دوست دارم و اجباری در کار نبوده و دختر هم در بازجویی این حرف‌ها را تایید کرد. یک شب در بازداشتگاه ماندم اما در نهایت تبرئه شدم.»

بهمن در هنگام وصف ماجرایی که رخ داده بود، در هیچ کدام از جملاتش از نام رومینا استفاده نکرد. وقتی علت را جویا شدم گفت: «نمی‌تونم اسمش رو بگم، چون اون ناموسم بوده.»

  • کدام مردی عکس ناموسش را در اینستاگرام می‌گذارد؟

پس از این اتفاقات خانواده رومینا به خانه برمی‌گردند و به گفته بهمن، وقتی مادر خانواده در حمام مشغول شستن لباس‌ها بوده، پدر ابتدا سعی می‌کند دخترش را خفه کند و وقتی موفق نمی‌شود، سر دختر را با داس می‌برد. با شیون‌های مادر و بقیه همسایه‌ها پلیس سر می‌رسد و قاتل را بازداشت می‌کند.

این داستان اما وقتی از زبان خانواده رومینا نقل می‌شود، تفاوت بسیاری می‌کند. اسفندیار اشرفی، عموی رومینا می‌گوید اصلا تفاوت مذهبی موضوع مهمی نبوده است و این پسر، برادرزاده‌اش را تهدید کرده بود: «این پسر رومینا را با زور و تهدید اینکه او را می‌کشد، با خود برد و ۶ روز تمام هم او را نگه داشت. بعد از این موضوع حتی ما خواستیم که بیایند و خواستگاری کنند اما خانواده آن پسر گفتند نه، پسر ما اشتباه کرده است. حتی عاقد آمده بود که عقدشان کند اما آن پسر قصدش چیز دیگری بود.»

او می‌گوید که بهمن، رومینا را اغفال کرد و باعث شد که برادرش به مرز جنون برسد: «آن پسر در این مدت بارها با من تماس گرفته و ما را تهدید کرده است. به ما فحاشی می‌کند. اگر از رومینا عکسی نمی‌فرستاد، این مسائل پیش نمی‌آمد. اصلا کدام مردی وقتی بخواهد با یک دختر ازدواج کند، عکسش را در اینستاگرام می‌گذارد؟ کدام مردی عکس ناموسش را در دنیا پخش می‌کند؟»

عموی مقتول می‌گوید: « مادر رومینا شرایط خوبی ندارد. مادرش ۴۰ سال بیشتر ندارد و این روزها هم عزادار است. او هم فامیل ما و مثل خواهرمان است. حالا چه کنیم؟ او ولی دم است و باید برای پرونده تصمیم بگیرد. برادر من یک پسر ۶ ساله هم دارد. حالا زندگی‌اش نابود شده است. ما خانواده باآبرویی بودیم اما آن پسر همه زندگی ما را به هم زد.»

  • یک وکیل دادگستری: رویه قضایی در این پرونده‌ها تسامح است

ننگین کردن شرافت خود و یا خانواده، اتهامی است که زنان را قربانی قتل‌های ناموسی می‌کند. اتهامی که برای تبدیل شدن به رای نهایی نه دادگاه لازم دارد و نه وکیل و قاضی، همین که مردان و روسای خانواده به این نتیجه برسند که آبرویشان خدشه‌دار شده، حکم را صادر می‌کنند.

سارا باقری وکیل دادگستری، نایب رئیس انجمن حقوق کودکان و نوجوانان و همچنین فعال این حوزه معتقد است سیستم قضایی عموما در پرونده‌های این چنینی، تسامح بیشتری به خرج می‌دهد: «نکته اول این است که سیستم قضایی در شهرستان‌های کوچک و روستاها با آنچه که در تهران وجود دارد، کمی متفاوت است. در آنجا به واسطه آشنایی بیشتر مردم با یکدیگر، عموما از رسانه‌ای شدن این موارد به شدت پرهیز می‌کنند. چون نگرانی از آبروریزی برایشان بار اجتماعی سنگین‌تری را به همراه می‌آورد. از سوی دیگر، چون قاتل پدر خانواده بوده است، تسامح بیشتر در احکام نهایی قضات دیده می‌شود.»

او حتی تحقیقات در پرونده‌ها را ناقص عنوان می‌کند: «مشکل بعدی این است که به همان دلیلی که گفتم، یعنی مسئله آبرو و کوچک بودن روستا، می‌خواهند زودتر همه چیز تمام شود و به همین دلیل هم تحقیقات کامل و دقیقی برای پرونده‌ها انجام نمی‌شود. به طور کلی رویه قضایی و آرایی که در پرونده‌های این چنینی در شهرستان ها صادر می‌شود، کمی متفاوت است.»

این وکیل دادگستری حکم قتل در شرایط این چنینی را حبس به علاوه دیه عنوان می‌کند و می گوید: «از آنجا که قاتل خود ولی دم بوده است، دیگر حکم قصاص اینجا معنایی ندارد. اما حبس و دیه وجود دارد که باز هم تصمیم چند و چون آن با قاضی پرونده است. دیه هم ابتدا به مادر، سپس به خواهر و برادر تعلق می‌گیرد.»

باقری این پرونده را ملغمه‌ای از آسیب‌های اجتماعی می‌داند: «این پرونده برای منِ وکیل که مشخصا در حوزه کودکان فعالیت می‌کنم، ماجرای جدیدی نیست. نه قتل ناموسی آسیب اجتماعی جدیدی است و نه بحران ازدواج در سن کم. همچنین فرار دختران از خانه هم به وفور در روستاها دیده می‌شود. اما به محض اینکه ما از این موضوعات حرف می‌زنیم، به سیاه‌نمایی متهم می شویم. حال آنکه همین پرونده که ملغمه‌ای از بحران‌ها و آسیب‌های برجسته اجتماعی در آن دیده می‌شود، به خوبی نشان می‌دهد که اوضاع خوب نیست و لازم است تصاویری که نشان داده می‌شود، برگرفته از حقیقت و بطن واقعی آن مکان‌های جغرافیایی باشد.»

مجازات والدین سهل‌انگار، همان ماده پر سروصدایی که شورای نگهبان در بررسی لایحه حمایت از حقوق کودک و نوجوان به آن واکنش نشان داد، همان موردی است که می‌تواند تا اندازه زیادی مقابل چنین فجایعی را بگیرد. باقری با اشاره به همین لایحه، رعایت حقوق کودک و نوجوان را در گرو ارتقای قانون می داند و می گوید: «وقتی لایحه حمایت از حقوق کودک و نوجوان نهایی شد، شورای نگهبان بارها نسبت به ماده ۹ این لایحه که مجازات والدین سهل‌انگار است، واکنش نشان داد و آن را رد کرد. به طور کلی این لوایح آنقدر تغییر می‌کنند که در پایان فاصله زیادی با ماهیت ابتدایی و اساسی خود دارند اما به هر حال داشتن آن‌ها از نداشتن شان بهتر است و به همین دلیل هم هست که می‌گوییم حفظ و حراست از حقوق کودکان جز با ارتقای قانون ممکن نخواهد بود.»

  • ساختار تبعیض‌آمیز جنسیتی

اگرچه شاید نگاه عمومی، شمال ایران را مملو از استان‌های آباد و شاد بداند که آسیب‌های اجتماعی از این قبیل در آن کمتر دیده می‌شود، اما حقایق آن مناطق، مستندات دیگری را رو می‌کند.

آیدین محمدی، فعال اجتماعی ساکن شهر آستارا با تاکید بر همین موضوع، آسیب‌های اجتماعی را محدود به مناطقی خاص نمی‌کند: «در مورد اتفاق مذکور با چند مسئله اجتماعی مواجه‌ایم. نخستین مسئله، فرار از خانه به منظور ازدواج است که از سال‌ها قبل مرسوم بوده است و به دلیل مخالفت خانواده‌ها و در بیشتر موارد خانواده دختر اتفاق میافتد و علت آن بر می‌گردد به محدود کردن حق تصمیم‌گیریِ زنان. قانون اجازه ولیِ دختر را شرط ازدواج می‌داند. یعنی فرد، امکان گرفتن یک تصمیم مستقل برای زندگی خود را ندارد. با این حال در مورد رومینا باید گفت او زیر ۱۸ سال است و از منظر کنوانسیون حقوق کودک، کودک محسوب می‌شود.»

محمدی همچنین قتل ناموسی رخ داده در این ماجرا را ریشه در ساختارهای اجتماعی می‌داند. چرا که ساختارهای اجتماعی رفتارها و تبعیض‌های جنسیتی را تثبیت کرده‌اند. «چنین ساختارهایی حق تصمیم-گیری محدودی برای زنان قائل‌اند و مردان را برای اعمال بیش‌ترین حد خشونت نیز کمتر محدود می‌کنند. مصادیق آن را می‌توان در قوانین موجود دید که مجازات خفیف‌تری را برای این جرائم در نظر می‌گیرند. زنان در صورت سرپیچی از قواعد تبعیض‌آمیز لکه ننگ خانواده محسوب می‌شوند و پاک کردن این لکه ننگ دال بر با غیرتی مردانِ خانواده محسوب می‌شود.»

کد خبر 515165

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 161
  • نظرات در صف انتشار: 10
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    وحشتناک بود
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    به فرزندانتان امکانات آگاهی و دانش روز فراهم کنید تا انتخاب درست داشته باشن نه اینکه با تعصبات جاهلانه سرشون رو از بدنشون جدا کنین
    • منا IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      خیلی
    • ... IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      93 35
      وقتی ازدواج با اختلاف سنی زیاد مُد میشه همین میشه دیگه...دختره هنوز دست راست و چپ رو از هم تشخیص نمیده با رضایت کامل همه به یه مرد ۳۰ ساله شوهرش میدن...اونوقت از اون ور هم کلی دختر ۲۰ سال به بالا مجرد میمونه...واقعا ما داریم کجا می ریم...
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    یارو مرده 35 سالشه و اندازه سن بابا دختره اس بعد تیتر زدید" پسری که با رومینا" فرار کرد؟؟!!
    • ناشناس RO ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
      56 16
      پدره باید قصاص کنن پدر غلط کرده سر دخترشو بریده وقتی یکی دیگه مقصره تقصیر دختر چیه
    • حمید IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
      48 16
      اگر من جای بابای این دختر بودم اون پیرپسر 35 ساله رو مجازات میکردم .مرتیکه عوضی دختر بچه ای که جای بچه اشه اغفال کرده
  • mohamad IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    مرتیکه 35سالش بود میشد اگه ازداوج میکرد میشد همسن دخترش معلومه که گولش زده بچه رو
    • IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      چه ربطی داره؟ قتی دختر به سن 9 سال (بلوغ) برسه دیگه بچه به حساب نمیاد. خودش مسئول کارهای خودشه و گول خوردن و این چیزا معنا نداره.
    • RO ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      دقیقا فکر من رو عنوان کردید
    • کیومرث IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
      22 35
      دم پدره گرم بجای باس هردوشونو باهام میکشت تقصیر اون بیناموسه
  • مالک IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    درصورتی که حرف های عمو درست باشد باید بهمن هم مجازات شود
    • ماری IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
      گیریم حرف شما درست باشه و گول خورده. باید با داس سر بریده میشد؟ این حادثه چیزی نیست جز فقر فرهنگی ک مربوط ب شهر و روستای خاصی هم نیست. در قانونگزاران ما هم موجود است.
    • IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      مشکل اینه درست نیست دیگه.باید دختر از دست چنین ادمی فرار کنه.
    • خسرو IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
      28 14
      شما هردو تون کاری به آبروی شخص ندارید شهرستان و روستا تهران نیست که هر کثافت کاری افتخاره مسله آبرو است این مرد که دخترش را کشت می خواست بگوید هنوز غیرت هست اگر چه غیرت خیلی وقته رخت وربسته
  • علی GB ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    بهمن دروغ میگه مگر دختره چند سال داشت که بهمن میگه ما چند سالی عاشق هم بودیم .
    • ابوالفضل IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      5 2
      پدره باید قصاص بشه چون دختره به تکلیف رسیده بوده نباید باداس سرش را میبرید
  • ناشناس IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    باسلام.پدرباید قصاص شود.مالک هر انسان فقط خداست ونه پدر و مادر.آقا ما خیلی اعصابمون خورد شده و پدر دختر باید قصاص شود. باتشکر
    • آشناس IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      79 65
      اگه مالک هرکس خداست پس مالک پدر هم خداس. پس نباید قصاص بشه
  • مهدی IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    فرار با اغفال میتواند مصداق آدم ربایی باشد تحریک به انجام قتل معاونت در قتل عمد.
    • زهرا IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
      21 9
      باید قصاص بشه خون بیگناه یه انسان این وسط ریخته شده به جهنم که باباشه غلط کرده سرش و بریده باید در ملع عام اعدام بشه
  • حسن IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    این بهمن سن بالا خوب ب جرم فریب بچه چرا مجازات نشده و آزاد شده ..شاید اگر مجازات میشد پدر دختر دست ب این کار نمی زد
  • FR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    تعصب بود دخترش رو میفرستاد جای دیگه این خرافات رو کی وارد کله ما کرده که بخاطرش دخترش رو میکشه حالا الان این نامرد سرشو بالا میگیره میگه من جون بچه ام رو گرفتم چون یکی دیگه رو دوست داشت ؟ چند تا کشور تو دنیا ادم میکشن ؟ اونا که ادم نمیکشن بی بندو بارن؟
  • ای که دستت میرسد کاری بکن IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    متاسفانه تو خیلی از شهرستانها وضعیت رفتار با بچه ها بخصوص دختران وحشتناکه...باید کسانی که دستشون تو کار هست برای آگاهی والدین در شهرهای مختلف بخصوص متعب از طرز رفتار با فرزندانشان در سنین مختلف کارهای آموزشی اجباری انجام بشه تا این فجایع پیش نیاد
  • آزاد IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    حرفهای بهمن جالب بود ، چند سال بود همدیگر را میخواستیم ، مرد حسابی ، این فقط چهارده سالش هست چند سال پیش یعنی کی ؟ از وقتی ده سالش بود ؟ باید یه قانونی هم تصویب بشه که یه مرد سی و پنج ساله به خودش اجازه بده ، دختر دچهارده ساله رو اغفال کنه
    • خواهان استفاده و به کار گیری از عقلمان IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      این آقا یک پدر نبود بلکه یه فرد بی رحم و بی عقل و جاهل بود ...چقدر بیرحم آخه با داس سر یه دختر رو بریدی بیچاره اون دختر تو اون لحظه وحشت کرده و مرگ دردناکی رو داشته .پدری که باید دنیا و حامی یک دختر باشه حالا در نظر اون دختر دنیا جهنمی بیش نبوده به نظرم اون مرد باید با اون شرایط با داس کشته شه البته که قاضی دیگریست ....
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      راست میگع
  • رها IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    همه زوایا باید تحلیل بشه ریشه یابی بشه ولی سربریدن بچه نه تحلیل داره نه بخشش نوعی تعصب کوره ...
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    حق این پسر کثافت هم اعدام است
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    آن مرد که فقط به لذت خودش فکر کرده با بیش از بیست و دو سال با یک کودک فرار کرده هم باید مجازات شود ، حتی قبل از فرار و وقتی شکایت و پاسگاه رفته بود ، نباید به این سادگی او را تبرئه میکردند ، فکر کنید یک کودک بخواهد خلاف انجام دهد و یک نفر مرد گنده هم باهاش باشه ، چه رفتار میکنید . وای به حالی که عموی دختر راست گفته باشد ، که مرد گنده بخواهد با دختر سیزده ساله بازی کند . در کشورهای دیگه حبس ابد لیاقت مرد گنده میباشد
    • غریبه اشنا US ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      71 90
      ندونسته قضاوت نکن هر وقت توی دل اون پسر بودی انوقت قضاوت کن ضمنا سن فقط یه عدد که عشق این چیزارو نمیشناسه
  • ناشناس IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    فقط فقط فقط فقط فاجعه خدا لعنت بکنه همچی پدری رو لعنتتتتتتتتتت
    • اسماعیل IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
      6 0
      خوب چیزی یا د گرفتی هر کثافت کاری را با نام عشق رنگ وجلا می دهید
  • ناشناس IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    پدر رو باید مجازات کرد یه پدر احمق که فکر نکرده سر دخترشو جدا کرد
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    نمیدونم یه گفتن18 ساله، ولی خدایی اگه 13 سالشه واقعا گولش زده،، 6 روز هم گروگانش بود، خدا عالمه. خداهمهرا به راه راست هدایت کنه
  • moein IR ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    تعصباتی که باعث شد زندگی یه دختر به پایان برسه...مزخرفن
  • IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    در اینکه پدر خانواده مرتکب اشتباه وحشتناکی شده ، حرفی نیست . اما بهمن ( مردی ۳۵ ساله ) هم به شکلی دیگر در این واقعه مجرم است او چگونه می خواست با یک دختر بچه ازدواج کند آیا نباید بجای فراری دادن دخترک او را از این اشتباه منصرف می کرد ؟!!!!
  • IR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    امان از این فضای مجازی از این به بعد با مدارس مجازی وگوشی دست بچه ها دادن بیشتر شاهد این چیزا هستیم خدا بخیر کنه با این سستم اموزشی مزخرف ونابود کننده فرشته های ما
  • زینب IR ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    این بهمن کثیف که یه بچه رو از راه به در کرده باید مجازات بشه علاوه بر اون پدر سندگل عوضی ، باورم نمیشه یه آدم بی رحمی مثل اون بخواد زنده بمونه و برگرده به جامعه
  • IR ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    نمیشه قضاوت کرد ولی چطوریه پدرمیتونه با بچه ی خودش این کارو بکنه زمان قدیم نیست که به زن ودخترهادستوربدن وبکشن کسی هم چیزی نگه زمانه عوض شده میشه باحرف زدن ونزدیک شدن به بچه هامون جلوی خیلی از مسائل روبگیریم دیگه واقعاداره شورش درمیاد
  • Amir AE ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    این بدبخت چ گناهی کرده بود...باید ی خشاب رو تو سر و صورت پسره خالی میکرد
  • IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    باسلام. یکی از مقصران اصلی همین مرد 35 ساله است،که اصلا با مجوز کی امده و با این دختر در ارتباط بوده؟! امیدواریم دادستانی این شخص رو به عنوان عامل اصلی این مشکلات دستگیر کنه.آبرو انسان،جزو مسائل مهم زندگی انسانه(*هرچند که کار قاتل به هیچ وج قابل توجیح نیست!)...
    • ناشناس IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      77 87
      خدا لعنت کنہ این پدرو ھمون بھترہ ک بمیرہ یہ پدر باید نظر دخترش براش مھم باشہ اگہ دو نفر ھمو دوست داشتہ باشند ربطی ب سن و سال ندارہ مھم عشقہ
  • ابراهیم نوظهور IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    77 27
    به نظر من اینگونه اتفاقات تلخ را پدر ومادر ها میتوانند با دوستی با فرزندشان.وشنیدن حرفهای انها ومحبت و عدم تعصب بیجا جلوگیری کنند
  • وحید IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    116 9
    واقعا موندم پسره میگه چند سالی بود باهم رابطه داشتیم آخه مگه اون طفلک چند سال داشت که تو این حرف ومیزنیبه نظرم اگه حرف های عموی دختر واقعیت داشته باشه باید پسر هم مجازات بشه
  • بهاره IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    خیلی ناراحت شدم این چه پدریه که دخترشو میکشه.. آیا قتل نفس گناه هست یا یه اشتباه کوچیک تو جوونی اونم از سر سادگی و بچگی... اگه خانواده ای با همچین چیزی روبرو بشه باید دور دخترشو حسابی پر کنه دختر احساس کمبود نکنه.. دلم میخواد تو صورت این مرد قاتل تف بندازم.. تف به ذات قاتلت.. لیاقت دخترتو نداشتی.. باید این مردو وسط میدون شهر دار زد ازشم فیلمبرداری کنن صدا و سیما پخش کنه که کسی جرات همچین غلطایی نکنه.. منم میان به جنازش سنگ میزنم.. قاتل کثیف
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      46 16
      شما هم چیزی از اون پدر کم ندارید دارید احساساتی حرف می زنید... و حکم صادر می کنید... نه شما جای اون پدر هستید که درکش کنید و نه جای اون دختر بنده خدا.... این جور مسائل نیاز به بررسی دقیق داره.... خبرگزاری ها هم بدونن وقتی چنین مسائلی رو منتشر میکنن باید نتیجه و مجازات افراد رو هم بعد از اعلام شدن بگن.... تشویش کردن ذهن مردم کار درستی نیست اطلاع رسانی کنید...
  • مرتضی IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    69 32
    کشتن یک انسان جنون محض العان پدر هم عین سگ پشیمون پدرمادرهاخیلی بایدحوسشون به بچه هاشون باشه ودراین جورمواردبایدخودشون وسرزنش کنن
    • TW ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      19 8
      پدری که فرزندش رو بکشه قصاص نمیشه فقط حبس بین 3 تا 15 سال داره
  • محمد عارف IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    50 27
    واقعا این مسئله با توجه به سنین طرفین نوعی اغفال کودک میباشد و جا دارد که رباینده یا اغفال کننده که باعث چنین شرایطی و افعالی شده توسط قانون اشد محازات گردو
  • US ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    83 12
    بابای دختر اگه غیرت داشت باید اون پسر که هم سن و سال خودش بود و می‌کشت نه دختر غافل جاهلو
  • سحر IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    بیچاره دختر 13 ساله...بنظر من بهمن کاملا دروغ میگه جوری ک اون صحبت میکنه ما چند سال عاشق هم بودیم یعنی دختره بدبخت از بدو تولد عاشق شده...این خرافاتو کی باور میکنه...چرا قانون ما اینقد سادگی بخرج میده...پدرشم ک ماشالا آخرین بازمانده از نسل دایناسوراس با این طرز فکر و فرهنگش.چرا هر بار همچین اتفاقی برای هر دختر بدبختی میوفته کسی پیگیر نیس تا حقیقت اون چیزی ک هست رو آشکار کنه...چرا؟
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      63 38
      نمیخوام از کار پدر دفاع کنم مثله کردن و بیرحمی هیچ معنایی نداره و خشم خدا رو به همراه داره ولی این ماجرا مزمن بوده و غیرت پدر چیز بی اهمیتی نیست و این که مثلا با گفتن نسل دایناسورها بخوایم رفتارهایی مثل رابطه بهمن و رومینا رو توجیه کنیم خودمون رو وارد دور باطل کردیم
    • Mahsa IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      31 54
      به نظر من سن فقط یه عدده .... چرا باید بهمن گولش میزد مگه خانواده ی پولداری بودند که بخواد گول بزنه اگه دوسش داشت باباش حق نداشت بکشتش
  • AE ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    58 24
    بنظر من پدر باید مجازات بشه و همینطور بهمن چون صاحب اون دختر پدرش نیست خداست و نباید بخاطر آبرو جون دخترک ۱۳ ساله رو میگرفت
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      44 8
      بیشعور بهمن اشغال عوضی
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    61 11
    خیلی غم انگیزه همان موقع که این پسر عنوان کرد به این دختر علاقه مند بوده باید موضوع با یک روانشناس مطرح میشد وبا دو خانواده مشاوره میشد و اینطور پدر دست به این کار نمی زد گرچه همیشه در کشور ما تمام کاسه کوزه ها روی سر جنس زن خراب میشه
  • Atena IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    به نظرم بیشتر تقصیر جنس مذکر هست جنس مونث یه ویژگی داره که خیلی زود حرفای مقابل رو قبول می کنه و وابسته میشه همه ی زندگی ها از فضای مجازی خراب شد
  • Atena IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    68 13
    به نظرم هر پدری غیرت داشته باشه خوبه نه در این پدرا و داداشا باید غیرت و مردونگی شونو خوب نشون بدن ـ کسایی رو میشناختم که دختره فرار کرده رفته پدره رفته اورده خوونه حتی یه سیلی هم نزده و اینطوری میشه که جوونا نمی ترسن از عاقبت کاراشون ـ بنده 17سالمه خب دختره در سن بلوغ بود گول خورده
  • مهدی خلوت IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    28 22
    واقعا متاسفم این فاجعه چیزی جز فقر فرهنگی مارو نمیرسونه پدری که به جای صحبت با دخترش دست به قتل او زد آن هم در بستر خواب !!! امان از جماعت زنده کش مرده پرست ....!!؟!
  • shbnm IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    41 43
    باید همه پدر مادرایی که الکی جلوی ازدواج بچه هاشونو میگیرن مجازات بشن ، من ک ۱۸ سالمم رد شده چرا نباید درباره زندگیم حق انتخاب داشته باشم قراره من زندگی کنم یا اونا ؟؟؟ما هم ک تصمیم گرفتیم فرار کنیم
  • الهام IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    26 85
    اصلا‌مردک‌خواستگاری‌هم‌نکرده‌یه‌بچه‌را‌گول‌زده‌ودزدیده‌وبعد‌هم‌مجازات‌نشده‌رگر‌مجازات‌میشد‌پدره‌اینقدر‌عصبانی‌نمی‌شد‌که‌جنایت‌کنه
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    35 11
    این دختر کم سن و سال بود از زندگی هیچی نمی دانست اون پسر فریبش داد پدرش هم حماقت کرد پدری نکرد باید حمایتش میکرد جایی دیگه میرفتند یا یه مدت از اونجا دورش میکرد
  • صنم IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    56 22
    فقط خدا میدونه که چند دختر دیگه قربانی فقط فرهنگی میشه. پدری که میتونه سر بچش و با داس بزنه شاید دختر بی گناه کار های غیر متعارف دیگه ای ازش دیده و فرار کرده.اون پسر ۶ساله چطوری میتونه قاتل خواهرش و پدر صدا بزنه. ولی پسر ۳۵ ساله که خدا لعنتش کنه بچه ۱۳ ساله رو اغفال کرده. تا چن روز دیگه این پرونده بسته میشه و یه پرونده بد تر از این باز میشه.
  • نا شناس IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    93 17
    مردیکه ۳۵ ساله اش بعد میگه چند سال بود همدیگر رو دوست داشتیم. خجالت هم نمیکشه این حتی اگه به ازدواج هم می رسید تجاوز محسوب میشه.باید با همچین آدم هایی برخورد بشه ،چون اگر موضوع عادی بشه مطمئن باشید چند سال بعد خیلی عادی وبارسم ورسومات مرد ۴۰ سال میره خواستگاری دختر ۷ ساله. واین یک فاجعه است.
  • سامی US ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    68 59
    بهمن خیلی عوضی بود اخع 35سالتع باید با دختر 14سالع ازدواج کنی خل بودع پسرع
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    53 10
    مگه دوره بربریته که بزور بخوای با کسی ازدواج کنی این بهانه ها قدیمی شده از عکس دو نفرشون مشخصه که کاملا راضیه همچنین اگر مدارکی وجود داشت که این آقا ایشون و بزور برده حتما تو دادگاه با کنترل گوشی های موبایل و ... مشخص میشد و آزاد شدن بهمن نشون میده این حرفها کذبه و اتفاقی هم بینشون نیفتاده تا کی باید چوب این همه جهالت و تحجرات فکریمان را بخوریم
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    32 63
    بهمن 35 ساله عاشق دختر 13 ساله !!!!! بی خود بهمن رو تطهیر نکنید به خاطر اینکه رفتار پدر وحشیانه تر بنظر بیادبه هر حال مسبب این قتل این ارتباط نادرست بوده
  • زهرا IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    به نظرم بهمن دروغ میگه و باید قصاص بشه پدر رومینا عصبی بوده و از روی غیرت و دوست داشتن اون موقع این کار رو کرده
  • شهرام IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    ما همه مرد هستیم و همه هم عکسهای خانوادگی همسر و فرزندانمان را در اینستاگرام میگذاریم این جمله کدام مردی عکس ناموسش را در اینستاگرام میگذارد؟ مرا یاد غصر پارینه سنگی میاندازد
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
      4 5
      پدر مسئول حریم خانواده می‌باشد پس انتظار می‌رفت با فرزندش کمی مدارا میکرد که گذشت زمان اکثر اشتباهات هر انسانی را جبران می‌کند ،در کل انسان جایز الخطاست هرسه نفر در حد سن واندازه خودش خطایی کرده ،من معتقدم کمترین خطا از رومینای کم سن و سال بوده واشتباه جبران ناپذیر از پدرش به جامعه ی انسانی در جهان،
  • Mehran IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    کارش درست بوده یا غلط نظری ندارم حویق از توابع شهرستان تالش است به استارا چرا ربطش میدن....!؟
    • پارسا IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      44 10
      لطفا شما که عکس ناموستو در معرض دید عموم میذاری اسم خودتو مرد نذار.این ادا و اطوار های و قر و فر های مزخرف که تحفه تمدن غرب وحشیه و طرف داره با زنش در حالی تو خیابون راه می ره که شو متحرک راه انداخته و اون شوهر مثلا مردش هم با افتخار کنارش راه میره و میگه تماشا کنید.غیرت و مردانگی را بدنام نکنید.اینگونه فساد ها(فرار دختران)هم با گسترش فضای مجازی بدون آموزش و فرهنگ سازی بیشتر شده است.مردم گوشی را بدون کنترل به دست نوجوانان ندهید.
  • رضا IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    89 6
    همه قاضی دادگاه شدن
  • س.ه IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    قصاص حکم درستی واسه این آدم نیس . اونجوری سریع میمره و خلاص میشه . این آدم باید روزی هزار بار بمیره . باید حبس ابد بگیره . با دیه و حبس ابد این مسئله
  • همایون US ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    60 17
    توکل دنیا ارتباط یک مرد یازن بالغ بایک دختر یاپسر نابالغ جرم محسوب میشه ودرهرشرایطی به علت سن پایین وغیرقانونی اغفال محسوب میشه پس چه جوری این پسر که همسن پدر دختر بوده وبه گفته خودش ازده سالگی بادختر رابطه عاشقانه برقرار کرده وشاکی هم داشته تبرئه شده
    • مهدی IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      41 12
      در یک روستای کوچک برای دختر خانواده این اتفاق افتاده،حالا دیگه پدر مادر این دختر نمی توانند از خجالت سرشان را بالا بگیرند،حالا به این دختر باید جایزه بدن یا به اون نامرد ۳۵ساله.....شما قضاوت کنید.
  • رضا IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    61 15
    از بس برقراری رابطه طبیعی شده کسی بهیچ عنوان دختر رو مقصر نداره آخه چطوره میشه دختر فردی باپای خودش فرار کنه بعد ۶روز بیاد و تو دادگاه اقرار کنه وخانواده پسر هم بگن این دخترو نمیخواهیم بعدش پدر بیاد فرش ابریشم قرمز زیر پای دختر پهن کنه که دخترم تشریف فرما شده!!!!!!
  • امیر IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    41 91
    عدم آموزش لازم در خانواده و مدارس و نداشتن آگاهی وعدم رابطه صمیمانه پدرمادر با فرزند میتونه همچین فجایعی رو باز به باربیاره ،واقعا پیداست که دختر کم سن وسال فریب خورده و میتونست با پیگیری قضایی دقیق مرد فریب دهنده به سزای عملش برسه اما قانون ما متاسفانه خیلی ایراد داره ،تا جاییکه شاکی پرونده الان خودش قاتل هست ،متاسفم واقعا ،امیدوارم انقدر آگاهی بالا بره که خانواده ها هیچوقت دچار همچین فجایع تلخ و دردناکی نشن و این کمبودها رو در خود کانون خانواده برطرف کنن
  • ستار IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    18 23
    سلام اگردخترخودت بود چه میکردی برای جلب مخاطب اینهارانوشتی
    • S IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      2 6
      چطور پدره دلش میاد اینکارو با بچه اش کنه بجایی اینکه بگیر سرشو قطع کنه بزنتش
  • محمدمهدی IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    19 17
    پدری که دخترش رو به خاطر آبروی خودش بکشه دیگه پدر نیست. قاتله
  • 13 US ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    43 15
    چجوری پدری دلش میاد بچه شو بکشه اونم از گردن
  • ابی IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    49 2
    دوستان باز هم قضاوت هارو شروع کردن. متاسفانه ملت ما جز قضاوت و خاله زنک بازی چیزی بلد نیستن. هروقت خواستی در مورد راه رفتن کسی قضاوت کنی اول کفشاش رو بپوش دوستانی که میگن باید پدر قصاص بشه همین الان هم پدره قصاص شده مگه شوخیه؟ دختری که 13 سال بزرگ کنی رو سر ببری؟ یه انسان چه بلایی سرش میاد که دختر خودشو سر میبره؟! این بشر زنده هم بمونه تا آخر عمر تو جهنمه و عذاب وجدانش نابودش میکنه. و کلا باید این مشکلات از ریشه حل بشه و آموزش درستی به جامعه داد که کمتر شاهد این ماجراها باشیم. دلایل زیاده که خیلی از ماها شاید به همین روز بیفتیم حتی اونایی که اینجا میگن آخ آخ و وای وای کارش اشتباه بوده شاید همچین کارایی رو مرتکب بشن و این مشکلات ریشه ای باید از پایه و اساس حل بشه. بیایید قضاوت را به خدا بسپاریم...
  • فرامرز DE ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    31 41
    چرا دخترک معصوم باید این چنین تاوان پس بده چرا اون مرتیکه بیشرف نباید این چنین تاوان پس بده این بچه و خام بوده توی بیشرف که همسن پدرش بودی چرا بخودت اجازه اغفال این دخترک معصوم رو دادی حق تو دراین کار تکه تکه شدن بندبند اجزای بدن کثیفت هست تو وامسال تو از حیوان هم پست ترید واون پدر جلاد باید سر توی نامردرا ازبدن جدامیکرد نه دخترک پاک و معصومی که گول شیادی مثل تورو خورده خدا اول از تو نگذرد بعدازاون پدر جلاد
  • الهام IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    35 10
    خدا مرگش بده
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    21 8
    همین بهمن کثافت بقولی پسر۳۵ساله عامل این جنایت بوده و باید مجازات بشه ......بدون شک طفلکی وگول زده
  • لیلی کاوئی IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    19 14
    ب نظر من این پدر از جهل جاهليت تبعیت کرده...دوره ی ما فرق کرده.همه ب علائق فرزندانشان توجه میکنن..ب خواسته هاشون...الان فاصله بین فرزند و خانواده کمترشده و راحت میتونن حرفاشونو بزنن...این پدر دهن دخترشو با ترس بسته بود....ما ایرانی هستیم و از خون زرتشت..همونی که برای تولد دخترش تمام ایران رو گلگون کرد...ب خانواده های که دختر ب دنیا می اوردن هدایا اهدا میکرد...این جهل پدر نابخشودنی س.....پدر باشد...باید مجازات شود...
  • امیر IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    24 9
    سلام هیچ چیز برای انسان برتر از ابرو و شرف و غیرت نیست ابروی طرف رفته و انگ بی غیرتی رو پیشانیش خورده اعصابش بهم ریخته و کاری کرده تا این انگ را جبران کنه دختر باید درست تربیت بشه تا با ابروی خانواده بازی نکنه
  • لیلی IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    29 18
    چقدر قاضی توکشور ما هست نمیدونستیم.اول ازاون کار پدرش درست نبوده اعصبانی بوده جاهای کوچیک خیلی بده آبروهم چیز کمی نیس همه تاابد نگاه بد میکنن بهت حزف پشت سرته.شماهمه هم میمیریدبایدحواب خداروبدید قضاوتانودرست کتید وتربیت بچه هاتونو
  • سارا IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    10 9
    فقط میتونم بگم الهی بمیرم واسه رومینا و مادرش و برادرش
  • KOOKi IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    49 13
    دم باباش گرم بیخود کرد حقش بودع آبرو شو برده اینم کشتش ایوا
  • محسن جهانگرد IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    15 57
    عرض سلام و احترام،بنده بارهای بار از دوستان و مطبوعات و رسانه های......‌.‌غیره می‌شنیدم که بحث از گذشت و عدم قصاص و پرداخت دیه و غرامت بجای اعدام و محاکمه صحبت می کردند،حالا در این مورد بخصوص که بنده ام بسیار متأثر و ناراحت شدم و مطمئنا راه دیگری هم برای تنبیه دخترشان داشتند،اما متاسفانه میبینیم خیلی ها دارند موضوع رو بجایی میکشانند که حتما باید پدر مرحومه رومینا را اعدام کنند،عزیزان همجا قتل موضوع خیلی دردناکیه و مطمئنا خانواده ای را عزادار میکند، اما اینکه یه جا بگیم اعدام نه گناه داره و جای دیگر بگیم فقط اعدام خیلی بی عدالتیه،بزرگواران عزیزان چرا وقتی در دین مقدس و کامل اسلام میفرماید که ازدواج بهترین راه حل چنین موضوعاتی است خیلی ها یقه پاره میکنند که کودک همسری
  • GB ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    10 10
    طرف چون وَلیه باید هر غلطی که دلش‌ میخاد انجام بده اونوخ بگن اعدام نداره
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    39 3
    هم بهمن هم پدرش باید مجازات بشن بهمن زندگی اون دختر را نابود کرد و پدرش نتوانست خودش رو کنترل کنه به خاطره فشار های عصبی که وارد شده بود از اون ور پدرش حق نداشت دخترش رو بکشه دوتاشون باید مجازات بشن خواهشا از این موضوع نگزرید متاسفانه توی جامع ما زیاد دختران رو گول میزنن و پدرهایی که به خاطره مسائل ناموسی فرزندشان رو به قتل می رسونن جفتشون باید مجازات بشن نه یکی چون هردو مقصر هستن
  • م IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    41 6
    بعد همین آدما تف ولعنت داعش میکنن خودشون بدتر داعشن
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    34 10
    دوستانی که میفرمایند مقصر فضای مجازی هستش با تفکر ودیدگاه پدر دختر فاصله ای ندارند..ما در دنیایی هستیم که پیشرفت تکنولوژی ناخواسته هست ودور کردن فرزندانمون از این فضاها کاری غیرممکن وناآگاهانه هست وفرقی با تفکرات کهن متعصبان افراطی نداره به جای انداختن تقصیر بی مسولیتی خودمون در آگاه سازی بچه هامون نسبت به استفاده از فضای مجازی اونا رو با خطرات احتمالی واستفاده صحیح آشنا کنیم..عده ای مثل مسولین عزیز به جای حل مسئله چرا ساده ترین راه رو انتخاب میکنن و صورت مسئله رو پاک میکنن
  • یک مادر IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    29 51
    من فقط دلم برای مادر این دختر میسوزه حتی نمیتونه قاتل فرزندشو قصاص کنه چرا؟ به نظر من خودش باید شوهرشو قصاص کنه تا مرهم دل داغدارش بشه
    • AE ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      11 0
      آره بنده خدا، خدا به مادرش صبر بده واقعا هم نمیشه کسی رو قضاوت کرد بزرگی می‌فرماید قبل از اینکه کسی رو به خاطر لنگ راه رفتن قضاوت کنید چند روزی با کفشاش راه برید...
    • فرشته IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      10 2
      بله به نظر من هم درسته بی چاره اون مادر و حتی اون بچه شش ساله که باید شاهد این ماجرا باشه
  • اشنا IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    13 9
    آتش به قبر دختر ببارد که با ابروی پدری که حمالی میکنه و نونش میده اینکارو میکنه کثافت اشغال بی ابرو بی شرف بعد از کشتنش باید وضو میگرفت خون کثیفش رو دستای پاکش اون رو نجس نکنه
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    17 37
    مقصرفقط ازنیروهای انتطامی هست که سرسری میگیرن پسره هم مجازات کنن،بچت هرچقدرهم مقصرباشه چطوردلت میاداولادت بی رحمانه بکشی دولتم به راحتی بگذره وقتی دوتااینجوری قصاص ملع عام کنن بقیه هم درس عبرت میگیرن
  • نازنین IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    13 17
    گرچه ما پدرومادر هستیم اما یادمان باشد مالک فرزندان مان نیستیم وخدایی داریم که فراتر از آنچه فکر می‌کنیم می‌بخشد.
  • یاسین اسدی IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    10 16
    نامرد پدرش نباید این کار را می کرد چه دلیلی هم آورده عوضی
  • زهرا IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    9 9
    آخه کدوم پدری برای آبرو حاضر دخترشو بکوشه
  • Najmeh IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    9 0
    واقعا که حرفی ندارم بگم
  • زهرا IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    5 6
    یعنی انقدر ارزش داشت که سردخترشو جداکنه؟؟ مثلا که چی ابروش بیشتر از دخترش مهم بود که بیرحمانه سردخترشو جداکنه اون لحظه چه حسی داشت واقعا؟
  • یاس IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    25 8
    پدر باید اعدام شود ...آدم سر یه مرغ میبره ناراحت میشه اون که بچه آدم بود ...خاک برسر اون پدر بی غیرت نامرد
  • مسلم IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    28 3
    اگه دختره زود ازدواج میکنه میگن کودک همسری ولی اگه جلو ازدواجش رو توی سن پایین بگیرن میگن جلوی عشق و گرفتن آقا منو متوجه کنید آخرش چی درسته؟!؟ اگه قانون درست اجرا میشد همون اول که رفتن پاسگاه کار تموم میشد و به اینجا نمیرسید البته این نظر منه.
  • مبینا IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    16 0
    اخه دختره ۱۳ سالش بوده چطور چند سالی بود عاشق هم بودن مگه میشه
  • سعیده RO ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    14 35
    باید پدرش سنگسارکنن چه طور دلش اومد این کار رو بکن. اقا زن و مرد نداره زندگي خودشونه اصلا دوست دارن باهرکی باشن. چرا تعبیض باید انقدر زیاد باشه.
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    14 9
    اونایی که میگن پسره از دختره ۲۰ سال بزرگتر بوده نظرشو راجع به ازدواج پیرمرد ۷۰ ساله بادختر ۱۸ ساله چیه؟اونو ک پدره خودش رضایت داده
  • سودا IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    13 3
    هر کاری هم که دختره کرده بود باز پدره نباید دختره رو میکشد بدبخت دختره اون مرد جون دختر خودش رو گرفت چه برسه به بقیه باید اعدامش کنند
  • حمید IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    14 1
    بیچاره مادره پدره که دیگه زنده هم باشه مرده آنهایی که دختر دارن میفهمند چقدر دختر شیرین تر از پسره چقدر باهاش زندگی میکنی تا بزرگ بشه به نظرم پسره که باعث اغفال شده باید مجازات بشه خانواده ای رو از هم پاشونده و بیشتر بیشتر باید اون قاضی که یه کلاس مشاوره برای خانواده دختره خصوصا باباهه نگذاشت باید مجازات بشه حیف صد حی که باید از این اتفاقات زیاد ببینیم تا ازش غمگین و ناراحت بشم اما کسی رو نداریم که آموزش بده اطلاعات درست به خانواد ها بده دختر داشتن تو این دوره زمونه خیلی سخت شده خیلی
  • CA ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    22 9
    حقش بود دختره منم اگر بجای باباش بودم کلشو میکندم
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    6 30
    خدابه دادمون برسه.نمیدونم چی بگم. دلم هم برای دختربیچاره میسوزه،هم برای مادرش.الله رحم ایله
    • fatmh IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
      0 1
      بخاطر عقاید شماهاس ک ی دختر معصوم‌سیزده ساله رو سر میبرن دیگ
  • بچه قم IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    10 0
    سلام وحشتناک بود فقط دو کلمه قضاوت ممنوع کوتاه اما درست
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    22 5
    فقر مذهبی وبی اهمیتی به اصول دین... .بی اهمیتی به حیا وعفاف زنان ودختران جامعه نتیجه ش میشه همین فجایع وحشتناک.....
  • fafa IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    10 9
    وقتی کسی که عاشق باشه سن و سال سرش نمیشه چه ۵ سال چه ۵۰ سال پدر رومینا باید این ازدواج رو قبول میکرد نه اینکه دخترش و بکشه باید درک میکرد که عاشق هم هستن هیچ ربطی به سن بهمن نداره کجای دنیا پدر بچهای خودشو می کشه
  • ابراهیم IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    10 5
    پسره هم تغسیر داشت چون این چند ساله ای که میگه همو دوست داشتیم یعنی چی دختر میدونی سنش چند سال پیش چقدر بود ولی پدر خیلی خیلی کار اشته بایی کرد ویا باید عدام بشه یا همیشه تو زندان به مونه
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    15 3
    خیلیا تو این داستان مقصرن، از تقصیر کسانی که دائما با پرداختن به افزایش سن ازدواج (که باعث میشه خانواده‌ها فکر کنن اگه بچشون خواست تو سن کم ازدواج کنه یعنی گناه کبیره کرده و باید سرش رو برید ) و مطرح کردن بعضی مسائل در زمان نامناسب باعث بلوغ جنسی زودرس (مثل ۲۰۳۰) در کودکان و نوجوانان میشن هم نمیشه غافل شد ، اولاً زمانی باید جلوی کودک همسری رو گرفت که او دختر به بلوغ فکری نرسیده باشه و به اجبار یا مسائل دیگه مجبور به ازدواج شده باشه ، در هر جامعه‌ای مسلما استثناهایی وجود دارن که شاید خودشون بخوان در سن ۱۵ ، ۱۶ سالگی ازدواج کنن و وقتی خودشون می‌خوان دیگه ما چکاره ایم که دخالت کنیم ، باید از اول پدر و مادر ها دقت کنن و بستری رو در خانه ایجاد کنم که بچه دنبال محبت در خارج از خانه نگرده و در زمان مناسب با بعضی مسائل آشنا بشه و تو سن کم فقط دنبال کتاب و دفتر و درسش باشه
  • حسن IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    24 1
    مردیکه سن بالايي داره جای باباش حساب میشه دروغ گوی شارلاتان مگه دختره چند سال داره که چند سال که خاطر تو میخواد
  • علی IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    4 2
    پس همینه اینستا پر کرده
  • مریم IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    7 4
    حتی اگه حرف های عموهع درست باشع بازم در حق دخترع ظلم شدع با این حال هر چی بگیم بازم ما دخترا و زناع تو جامعه جا و قدرت چندانی نداریم ولی اگه حرف های بهمن راست بود چی اون موقع چی .......
  • M@jid IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    9 3
    فقط ای کاش سطح فرهنگی کشور مون بالاتر بره ک دیگه از این جور حوادث وحشتناک نبینیم
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    15 3
    مقصر اصلی این ماجرا مادر رومیناست که نتونسته بود با دخترش رفیق باشه و دربرابر گرگ های جامعه از خانوادش مراقبت کن
  • naser IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    16 2
    این پدر بی رحم اگه غیرت داشت باید اون بهمن اشغال را مثل سگ سقط میکرد که این دختر نادون را گول زده
  • ملینا IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    5 8
    به نظر من پدر باید به حرف های دختر گوش میداد
  • خسته IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    24 3
    زندگی بی قید و بی بندوبار نتیجه ای بدتر از این هم دارد قیافه پسره و اعمالش تهوه اور است و شیطانی
  • شهاب IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    5 4
    اجب قاتلیه مگه کسی بچی خودشو میزنه
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    19 3
    دختر ۱۳ساله که سنی نداره هر کاری هم کرده نادان هست نباید که سر ش رو ببرند و اون پسر سنش از دختره خیلی زیاد تر بوده ومی خواسته اون رو گول بزنه
    • سما IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
      0 4
      خاک بر سر همچین پدر هایی واقعا که آدم سر بچه خودشو با داس می‌بره
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    7 7
    چه ربطی به فضای مجازی داره عقل که نباشه جان در عذاب است مثلاً از این داس که میشه گندم برید هم استفاده بد شده
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    17 4
    خیلی وحشت ناک بود
  • Amir IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    5 6
    داعش با همچین دختر معصومی اینکارو میکنه
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    13 1
    ادمین محترم کامنتهایی رو تعدیل کن که این بالا دارن خشونت رو برای درمان خشونت تجویز میکنن ... "یه خشاب [گلوله]خالی کردن تو صورت مجرم " ازین دست کامنتها هست و و و و مشکل ما اینه که در برخورد با خشونت به خودمون حق میدیم خشونت بی حد تجویز کنیم خدارو شکر که ما قاضی نیستیم.
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    6 6
    پدره با این دختر کشی ابرو خودشو حفظ نکرد ابرو خودشو به باد داد
  • Arad IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    21 4
    کارپدر خیلی اشتباه بوده واحتمالا تو شرایط روحی خیلی بدی بوده که تونسته چنین کاروحشتناکی رو انجام بده ، ولی به نظر من بهمن هم باید مجازات بشه ،این دختر بیچاره که سنی نداشته ،بهمن آشغال هم سن پدرش بوده ،واون دخترهم توی سن بحران ، بهمن مجرمه نباید این طفل معصوم رو به گفته خودش عاشق میکرد ،اون یه بچه بود ،خدا لعنت کنه همچین آدمهایی رو
  • فاطمه IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    7 14
    اخه کدوم پدری دلش میاد دخترشو بکشه اخه بی انصاف اونکه اومده بود خواستگاری خب میادیش دیگه چرا فاصله میزاری بینشون خدا ازت نگذره الهیییی
  • S US ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    24 9
    خدا لعنت کنه پدری که با یه دخترش این کارو می کنه ...نمی دونم چند سال طول می کشه فقط امیدوارم روزی برسه که در ایران این تفکرات و تعصبات قتل آور ریشه کن بشه ..امیدوارم روزی برسه که در ایران یک پدر توانایی این رو پیدا کنه که با دخترش حرف بزنه ن ک اونو بکشه ...امیدوارم روزی برسه که هیچ دختری به خاطر دوست داشتن کسی نمیره ...رومینا بعد از مرگ به زندگی خیلی خیلی بهتری می ره ولی امیدوارم پدرش واسه ابد عذاب بشه
  • N IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    13 2
    واقعا که داریم به کجاها کشیدع میشیم چه قدر بی تمدن بوده پدرش واقعا قلبش عین سنگه که دختره خودش رو کشته خدا خودش به بقیه و امثال این پدر رحم کنه
  • مهدی IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    19 6
    ای بابا چقدر از دیروز تا حالا اعصابم خورده اصلا خواب نکردم اخه به اینم میگن پدر
  • Ma IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    8 16
    عشق سن و دین نمیشناسه غیرتم نمیشناسه عاشق شی همه چیو کنار میزنی تا به عشقت برسی
  • امیر IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    19 13
    همشهری آنلاین و هیچ رسانه ای حرف و درد مردم رو نمیزنند وفقط به فکر دولت و حکومتند این روزها هم چون گند این بی قانونیها و تعصبات فرهنگی و دینی مردم توی رسانه های آزاد و اینترنت در میاد مجبورند به اصطلاح ماست مالی کنند اکر سینما آزاد بود که فیلم کیانوش عیاری رو پخش کنه شاید بلکه کمی فرهنگ و آگاهی پدر و مادرها بالاتر میرفت این وقایع تلخ اتفاق نمیفتد ..ولی رسانه ها انحصاری هست و تو ایران هیچ کس حق نداره به قانون اشتباه اعتراض کنه متاسفانه
  • امیرحسین IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    7 4
    بنظرم پدره کار درستی رو انجام داده فردا اگه کسی با دخترتون فرار کنه و... چه کار میکنید؟
    • آرمان IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
      9 8
      بهتره خیلی زود خودتو به تیمارستان معرفی کنی افرادی مثل تو واسه جامعه خطرناکن
  • مانی IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    8 7
    خدارحمتش کنه طفلی مرگ وحشتناکی داشته...کاش پدرش به دخترش محبت میکرد اگه محبت میکرد دخترش هیچوقت یه مرد غریبه نمیتونست گولش بزنه سر دخترشو با داس زده این غیرت نیس جاهلیته ..کاش قبل بچه دار شدن باید تست پدری میدادن بعد پدر میشدن این قاتلایی ب اسم پدر...
  • یلدا IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    2 1
    از نظر من آدم باید خودش کنترول کنه نه که دس به این کار ننگ بار بزنه بعدش پسره واقعا عاشق بوده نباید همچین کار می‌کرد باید با راه های قانونی جلو می رفا
  • پریا IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    2 1
    ميتونست به جرم مزاحمت از پسره شکایت کنه و باید پلیس به پسره ميگفت اصلا حق نداره وارد اون روستا شه نه اینکه سر دخترشو از تنش جدا کنه
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    1 1
    سلام .کاشکی تو جامعه ی ما باب بشه که کار رو به اهلش بسپرن .تصمیم گیری در قبال این امر باید به قضّات عزیز سپرده میشد باید از مشاوران محترم خانواده کمک میگرفتند نه اینکه فرد مستقل، درصدد جمع آوری آبروی ریخته شده ی خودش باتفکّر ناقص خودش به پا خیزدوکار رو خراب کند.
  • Navid IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    2 0
    تنها دلیلی که باعث چنین اتفاقاتی میشه تربیت فرزنده ولاغیر! باید به جای اینکه سر بچه 13ساله رو با داس ببریم تربیت و قدرت تصمیم گیری درست رو بهش یاد بدیم،وقتی بتونه خوب رو از بد تشخیص بده همچین مشکلاتی پیش نمیاد، و اگه یک درصد هم پیش بیاد قطعا راه حلش این نیست که با داس سرش رو ببریم
  • NO ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    7 1
    اقا‌ چه‌ بحثیه‌ که‌ همه‌ ملت‌ افتادن‌ به‌ جون‌ هم‌ مگه‌ این‌ مملکت‌ قانون‌ نداره‌ بسپریدش‌ به‌ دسته‌ قانون‌ چون‌ اونا‌ خیلی‌ وارد‌ تر‌ از‌ ما‌ مردم‌ عادین
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    3 1
    ۱۳ سال برای یکی ممکنه سن ازدواج نباشه بستگی به خود فرد داره که خیلی ها تو ۱۳ سالگی ازدواج هم میکنند مهم عقل و فهم هست قدیم ها هم دخترها تو سن پایین ازدواج میکردند خوشبخت هم میشدند
  • خسرو IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    6 2
    دل خراشها قتل ولی اگر هر کسی بخواهد با آبروی آدم بازی کند سنگ روی سنگ بند نمی شود
  • ماهک IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    7 3
    مغز آدم سوت میکشه مگه میشه مگه داریم پدر باید حامی بچش باشه در کمال بیرحمی سر جگر گوششو ببره اونم با چی ...داس...بیشتر شبیه فیلمهای سر بریدن داعشیاست. خوب اگه بچه اشتباه کرد باید کمکش کرد اون بچه بی پناه تنها 13 سال داشته معلومه خوبو از بد تشخیص نمیده.درثانی اون مردک به قول خودش عاشق چطور عاشق بچه ده دوازده ساله شده نهایت پدر سوختگیشه. در مواقعی که همچین اتفاقی میافته تنها مقصر دختر نیست اون مردک از اون بچه سوء استفاده کرده اگه واقعا دوستش داشت چطور به خودش اجازه داده عکس دختر معصوم رو تو اینستا پخش کنه همه چی دست به دست هم داد تا اون دختر تو خواب جون بده .
  • fatmh IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    2 0
    ب نظر من تقصیر پسره بهمنه چون ۳۵ سال سن داره اما کاره پدرشم اشتباه بوده بالاخره عاشق شده دختره و عاشق شدن گناه نیس
  • بی نام IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    1 1
    تف به شرف کسانی که رضایت میدهند بر ریخته شدن خون دختران بی گناه .
  • رضا BE ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    3 0
    اول باید کودکانمان رادرست تربیت کمیم ودوم اینکه اگه اتفاقی اینچنین افتاد ارزش آبرویمان را از جان افراد بیشتر ندانیم
  • بی نام IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
    2 0
    همیشه برد با مردها هست اگر قانونی بود که اصلا بهمن فکر دوستی و فرار با رومینا به سرش خطور نمیکردکشورهای دیگه رابطه با دختران زیر هیجده سال تجاوز محسوب میشه حتی اگر با رضایت باشه اگر قانون جلوی بهمن می ایستاد هیچ پدری دست به قتل جگر گوشه اش نمی‌زداین پدر اگر هم قصاص نشه هیچ وقت اون ادم سابق نمیشه نه فقط اون بلکه همسرش و پسر شش ساله اش هم تحت تاثیر این اتفاق هستن هیچ کس نگفت چرا قانون جلوی کار زشت بهمن نایستاد همه روی پدر رومینا و دخترش کلیک کردن
  • فاطی IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
    2 0
    چراااا اخه اینکار رو کردی گناه داشت خوب تنبی میکردیش گناه داشت