مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
۰ نفر

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته سرعت وزش باد در برخی از مناطق این استان افزایش ‌یافت و با سرعت ۷۲ کیلومتر در ساعت همدان را درنوردید.

باد شدید

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمدحسن باقری‌شکیب ‌سه‌شنبه ۶ خرداد افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری و در ساعت‌های بعدازظهر افزایش ابر، وزش باد، غبار محلی و رگبار خفیف و پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: رگبار باران بسیار خفیف است و بیشتر موجب چسبندگی غبار بر روی خودروها می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان عنوان کرد: افزایش سرعت وزش باد پدیده غالب امروز و فردای هوای همدان است که موجب غبار محلی می‌شود؛ غلظت این غبار زیاد نیست اما به چشم می‌آید.

باقری شکیب ادامه داد: جهت این باد از سمت جنوب به شمال است و به دنبال آن در ۲۴ ساعت آینده دمای کمینه هوای استان بین یک تا ۲ درجه سانتی گراد افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: به دنبال افزایش سرعت وزش باد، احتمال شکسته شدن درختان و آسیب به بنر و تابلوهای تبلیغاتی در سطح استان همدان وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند و فامنین با ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بیشترین و رزن با ۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر، خنک‌ترین دمای استان را داشته‌اند.

باقری شکیب اظهار کرد: دمای بیشینه هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و دمای کمینه این شهر ۱۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب‌وهوای استان همدان درنتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی‌وبلندی‌های زیاد به‌شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پربرف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

کد خبر 515119

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha