یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۸:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار اولویت‌های مهم این معاونت را در سال 87تشریح کرد.

به گزارش اطلاع‌رسانی بورس تهران، سید علی حسینی گفت: این معاونت براساس نمودار و شرح وظائف سازمانی خود، ماموریت‌های گسترده‌ای را در سه حوزه نظارت بر بورس‌ها، نظارت بر بازار اولیه و نظارت بر ناشران اوراق بهادار بر عهده دارد.


وی پیاده ‌سازی دستورالعمل پذیرش در بورس کالای ایران، اجرایی‌شدن معاملات قراردادهای آتی در بورس کالا و راه‌اندازی بازار خارج از بورس (OTC) را از اولویت‌های کاری این معاونت در حوزه نظارت بر بورس‌ها اعلام کرد.

حسینی تصویب دستورالعمل پذیرش در بورس کالای ایران را بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: با تصویب این دستورالعمل، شرایط برای ورود کالاهای جدید در این بورس فراهم شده است.

وی درخصوص زمان اجرایی‌شدن معاملات قراردادهای آتی در بورس کالای ایران گفت: فعالیت بازار معاملات قراردادهای آتی به زودی با وضع برخی رویه‌ها و مقررات در هیات مدیره بورس کالا آغاز خواهد شد.

معاونت نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه مراحل ثبت قانونی شرکت بازار خارج از بورس تا پایان نیمه نخست امسال انجام خواهد شد، افزود: این بازار در راستای حمایت قانونی از سهامداران شرکت‌های سهامی عامی که شرایط لازم را برای پذیرش در بورس اوراق بهادار تهران ندارند، تشکیل خواهد شد.

وی اجرایی‌کردن دستورالعمل نحوه گزارش‌دهی دارندگان اطلاعات نهانی را از دیگر برنامه‌های مهم این معاونت در سال 87 اعلام کرد و اظهار داشت: براساس این دستورالعمل افرادی که در شرکت‌های ثبت‌شده نزد سازمان به اطلاعات مهم و تاثیرگذار بر قیمت سهم دسترسی دارند، موظفند آن بخش از معاملات اوراق بهادار خود را که مبتنی بر اطلاعات نهانی نباشد، ظرف پانزده روز پس از انجام معامله، به سازمان و بورس مربوط گزارش کنند.

حسینی تصویب مقررات لازم برای انتشار اوراق مشارکت رهنی و بسترسازی برای دریافت الکترونیکی مستندات بازار اولیه را از اولویت‌های کاری این معاونت در حوزه نظارت بر بازار اولیه عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون درخواست‌هایی برای انتشار اوراق مشارکت رهنی از سوی چند متقاضی به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال شده است، افزود: ضوابط تکمیلی برای انتشار این اوراق پیش‌بینی شده است که به زودی عملیاتی خواهد شد.

کد خبر 51496

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز