دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۱۷
۰ نفر

گروه بورس: مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار از تصمیم‌گیری نهایی درباره طبقه‌بندی بازار در نشست هفته آینده هیئت پذیرش بورس خبر داد.

به گزارش خبرنگار همشهری، قرار است براساس طرح جدیدی شرکت‌های حاضر در بازار سهام در ۲ بازار اول و دوم طبقه‌بندی شوند.

معیارهایی از قبیل میزان سرمایه، نقدشوندگی سهام و میزان سهام شناور آزاد شرکت‌ها از جمله مواردی است که در طبقه‌بندی شرکت‌ها لحاظ خواهد شد. علاوه بر این وضعیت شرکت‌های حاضر در تابلوی غیر‌رسمی یا تابلوی چهارم از جمله موضوعاتی است که باید در نشست هیئت پذیرش مورد بررسی قرار گیرد.

در حال حاضر مدت زیادی از تعیین مهلت قانونی این شرکت‌ها برای ساماندهی وضعیت سهامشان می‌گذرد اما هنوز تکلیف این شرکت‌ها در بورس روشن نشده است،  این در حالی است که براساس تصمیم‌ بورس تهران در سال ۸۵، شرکت‌های حاضر در این تابلو از بورس اخراج شده‌اند.

علی رحمانی مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران در گفتگو با همشهری درباره تصمیم‌گیری درباره نحوه طبقه‌بندی بازار گفت: بررسی‌های کلی در جلسات هیئت پذیرش انجام شده و در نشستی که هفته آینده به همین منظور برگزار می‌شود، در مورد نحوه طبقه‌بندی بازار تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت‌های حاضر در تابلوی چهارم به بازار دوم منتقل خواهند شد گفت: نحوه حضور شرکت‌های تابلوی چهارم و طبقه‌بندی جدید بازار در این نشست مشخص خواهد شد، اما در حالی که مدیرعامل شرکت بورس از نشست نهایی هیات پذیرش برای بررسی طبقه‌بندی بازار در هفته آینده خبر داد، ناظر عملیات بازار زمان دقیق اجرای این طرح را خردادماه اعلام کرد.

علی صحرایی در گفت‌وگو با موج اعلام کرد: با طبقه‌بندی شرکت‌های بورس براساس معیارها و شرایط جدید، از اول خرداد ماه شرکت‌ها در بازار اول و دوم قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: تا پایان اردیبهشت ماه طبقه‌بندی شرکت‌های حاضر در بورس انجام و پس از تصویب هیات پذیرش در اول خردادماه اعلام می‌شود و از این تاریخ شرکت‌های حاضر در تابلوی اصلی و فرعی بورس در بازار اول و دوم قرار‌می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه بازار اول ۲ تابلوی اصلی و فرعی دارد، اضافه کرد: شرکت‌هایی که شرایط بازار اول را نداشته باشند در بازار دوم قرارمی‌گیرند و شرکت‌هایی که در بازار دوم قرار داشته باشند به آنها مهلت داده می‌شود تا شرایط خود را بهبود بخشند.

کد خبر 51655

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز