نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار بود با تصویب CFT لیستی از افراد سپاه تحریم شوند که سردار سلیمانی هم طبیعتاً در آن قرار داشت.

سردار سلیمانی علی لاریجانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آنا، ابوالفضل ابوترابی با اشاره به پایان دوره دهم مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: عملکرد مجلس در دوره دهم در حوزه قانون‌گذاری قابل قبول بود، اما در بعد نظارت بسیار ضعیف عمل کرد.

وی با اشاره به طرح سؤال از رئیس جمهور افزود: مردم انتظار داشتند در شرایط گرانی وقتی نمایندگان هم از پاسخ‌های روحانی قانع نشدند، پرونده به قوه قضائیه برود وقتی این اتفاق نیفتاد، مردم آن را نوعی سرکار گذاشتن خود و حرکت‌ نمایشی مجلس استنباط کردند و توهین به خود انگاشتند.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بعد نظارتی مجلس دهم شاهد بودیم که استیضاح محمد شریعتمداری در وزارت صمت پیگیری شد، اما رئیس جمهور او را از این وزارتخانه برمی‌دارد و در وزارتخانه استراتژیک کار و رفاه اجتماعی  وزیر می‌کند و وزیری که ناکارآمدی او سبب شده بود استیضاحش در مجلس پیگیری شود، با رأی بالای نمایندگان در رأس وزارت کار قرار می‌گیرد و اینها همه از سوی مردم دهن‌کجی تلقی شد.

ابوترابی با اشاره به اینکه عملکرد عباس آخوندی در وزارت راه و شهرسازی بلایی سر مملکت آورد که امروز مردم با بحران مسکن مواجه هستند، خاطرنشان کرد: مجلس دوبار آخوندی را استیضاح کرد، اما هربار به صحن آمد و با رأی بیشتری از مجلس خارج شد. بنابراین مردم در بعد نظارتی مجلس خون دل و انتقاد دارند و کارنامه مجلس دهم در این قضیه منفی است.

عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس دهم در بعد قانون‌گذاری بهتر عمل کرد، قوانین خوبی حتی نسبت به مجلس قبل داشتیم و معتقدم لایحه CFT تنها مصوبه‌ غیرقابل قبول مجلس دهم بود.

وی به خاطره‌ای از سردار شهید سلیمانی و روزی که قرار بود لایحه CFT در مجلس بررسی شود، اشاره کرد و گفت: قرار بود با تصویب CFT لیستی از افراد سپاه تحریم شوند که سردار سلیمانی هم طبیعتاً در آن قرار داشت.

ابوترابی ادامه داد: صبح تصویب این لایحه بر سر مزار شهدای مجلس رفتم، دیدم سردار شهید سلیمانی بر سر مزار شهدا در حال گریه است و ایشان بعد به همراه سردار باقری و سردار وحید به دفتر علی لاریجانی رفتند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از آن CFT با حمایت‌های آقای لاریجانی در مجلس تصویب شد و این گریه ایشان را در مزار شهدای گمنام شاهد بود و متاسفانه در همان روز این لایحه علیه عزیزان سپاه در مجلس رای آورد. 

کد خبر 514627

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha