استاندار تهران از تلاش مدیریت شهری دوره پنجم و کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران برای جلوگیری از شهر فروشی و حفظ قواره شهر قدردانی و تشکر کرد.

انوشیروان محسنی بندپی

به گزارش همشهری آنلاین، انوشیروان محسنی بندپی در یکصد و نود و چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش تهران که با حضور اکثریت اعضای این شورا در محل استانداری تهران تشکیل شد، خطاب به «محمد سالاری» رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر و عضو شورای آموزش وپروش تهران گفت: هرچند تراکم فروشی های غیر مجاز وگسترده در دوره های گذشته مدیریت شهری منجر به بد قواره شدن شهر تهران شده است اما باید از شورای شهر تهران و کمیسیون شهرسازی و معماری آن و همچنین شهرداری تهران در دوره فعلی تشکر کرد که علی رغم وجود بحران مالی شدید، ‌ شهرفروشی را متوقف و قواره شهر را حفظ کردند.

وی ادامه داد: ضرورت دارد استانداری و فرمانداری تهران نیز آن ها را در مسیر برنامه ها و سیاست هایی که به درستی در دستور کار خود قرار داده اند همراهی کنیم تا در مسیری که پیش گرفته اند موفق باشند و بتوانند به درآمدهای پایدار دست یابند.

بندپی گفت: اینگونه مسیر ساخت و ساز های بی ضابطه و بی قانون که منجر به بدقواره شدن شهر می شود و مشکلات عدیده ای را برای شهر و شهروندان و مدیریت شهر به همراه آورده و خواهد داشت، مسدود شود.

استاندار تهران در انتقاد به برج سازی های بی ضابطه در شهر تهران اظهار داشت: در دوره های گذشته آنقدر ساختمان ها بی ضابطه و برج های بی قواره وبدون رعایت پیوست های مطالعاتی در شهر تهران ساخته شده است که دیگر خیابان ها دیده نمی شوند  و با وقوع زلزله ای در تهران و تخریب هر کدام از آن ها مشکلات زیادی در امداد رسانی و جلوگیری از  مشکلات بعدی ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره  به گزارش فولادوند رییس آموزش و پرورش شهر تهران از همکاری پیگیرانه اعضای شورای شهر و شهرداری تهران در خصوص بهینه سازی فضاهای آموزشی و اجرای بندهای " د" و " ه" تبصره نهم قانون بودجه سال های ٩٧ و ٩٨ کل کشور جهت تغییر کاربری، ‌بهینه سازی و مقاوم سازی اماکن آموزشی و ساخت فضاهای جدید آموزشی در مناطق غیر برخوردار شهر تقدیر کرد.


وی، همچنین از اهتمام محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در خصوص به سرانجام رساندن این مهم و بهینه سازی املاک آموزش وپرورش شهر تهران و نیز تلاش ها و تصمیماتی که در زمینه تامین کاربری های آموزشی در فرایند تدوین وت صویب طرح تفصیلی ویژه منطقه ٢٢ تهران داشته و دارند تشکر کرد.  

بندپی افزود: ما آمادگی داریم جلسه فوق العاده ای را در خصوص موضوعات مطرح شده و با اولویت جبران کمبود فضاهای آموزشی و ایمن سازی مدارس و فضاهای موجود در مقابل حریق و ایستایی با آقایان سالاری، محسن هاشمی ریاست شورای شهر و پیروز حناچی شهردار تهران داشته باشیم.

وی ادامه داد: با همراهی فرماندار تهران و معاونت سیاسی استانداری بتوانیم به پیشبرد برنامه های مدیریت شهری کمک کنیم.

کد خبر 514451

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha