سردار محسن حسن‌خانی شنبه سوم خرداد در حاشیه آیین تشییع پیکر شهید آرمان ارباب و استواردوم شهیدمسعود شهرکی در زاهدان اظهارداشت: شهدای نیروی انتظامی شهدای مکتب عاشورایی سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین (ع) و پروش یافته مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی هستند.

تشییع شهیدان شهرکی و ارباب سیستان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سردار محسن حسن‌خانی بیان کرد: هدف والای شهدای عزیزمان در اقصی نقاط کشور برقراری امنیت، آرامش مردم و حفاظت از کیان اسلامی است و شهدای پلیس آگاهی شهرستان سرباز نیز در این راه تا آخرین قطره خونشان شجاعانه در مقابله اشرار و معاندان نظام مبارزه کردند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: این شهدای گرانقدر برای تامین امنیت از همه تعلقات دنیایی خود گذشتند تا به هدف آرمانی‌شان که شهادت در راه خداست برسند و وظیفه ما در قبال این جانفشانی شهدا عزیز این است که راه و آرمان شهدا را الگوی همیشگی خود قرار دهیم و ادامه دهنده راه و ارزش‌های آنان باشیم.

وی شهادت این عزیزان را به خانواده معظم شهدا و بازماندگان، کارکنان جان برکف نیروی انتظامی و مردم شهیدپرور استان سیستان و بلوچستان تبریک و تسلیت گفت و از خداوند متعال برای این دو شهید گرانقدر آمرزش و غفران الهی و برای بازماندگان اجر جمیل و صبر جزیل مسئلت کرد.

آیین تشییع پیکر مطهر این شهدای والامقام از میدان امام حسین(ع) زاهدان تا گلزار شهدای این شهر با حضور مسئولان، علما و قشرهای مختلف مردم سیستان و بلوچستان برگزار شد.

پیکر مطهر ستوان‌یکم شهید آرمان ارباب در گلزار شهدای زاهدان پس از تشییع به خاک سپرده شد و پیکر مطهر شهید مسعود شهرکی پس از تشییع در زاهدان برای خاکسپاری به زادگاهش زابل انتقال یافت.

به گفته جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان، تیم‌های پلیس آگاهی استان روز گذشته(جمعه) طی عملیاتی در یکی از روستاهای کلات سرباز با اشرار مسلح درگیر شدند که متاسفانه در این درگیری دو نفر از نیروهای پلیس آگاهی این شهرستان به شهادت رسیدند و یک نفر نیز مجروح شد.

سردار احمد طاهری بیان کرد: در این عملیات آرمان اربابی و مسعود شهرکی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و استوار مرتضی اصغریان نیز مجروح شد.

وی با بیان این‌که در این درگیری تعدادی از مظنونان شناسایی و دستگیر شدند افرود: تعدادی از اشرار مسلح که در منطقه اقدام به قتل مسلحانه کرده بودند پلیس آگاهی بنا به درخواست مردم محلی به منطقه اعزام شد و در درگیری با قاتل یا قاتلان ۲ نفر از کارکنان پلیس آگاهی سرباز شهید شدند.

شهرستان سرباز با مرکزیت راسک با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، ۱۱هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع وسعت، ۴ بخش ۴ شهر، ۱۱ دهستان و ۷۵۰ آبادی دارد و در ۵۰۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

کد خبر 514391

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha